Waarschuwing voor verzekerden Ansvar-Idea

10 maart 2024

Gesjoemel met polisvoorwaarden, verzaken zorgplicht

Ansvar Idea heeft haar verzekerden op een stiekeme en dus niet toegestane manier slechtere  polisvoorwaarden door de strot geduwd. Verzekerden kregen slechts een mail met de nietszeggende tekst: Nieuw bericht van Ansvar Idea. Vervolgens kon je dan op een link 'documenten bekijken' klikken. Daar de link maar tijdelijk was, kom je nu bij naar 'postex.ansvar.nl' en dan krijg je als verzekerde het bericht: 'Requested deliverable is no longer available.'Voor hen die geen Engels kennen, betekent het: de gevraagde info is niet langer beschikbaar.


Als je na het verstrijken van de geldigheid op de (andere) link 'polisvoorwaarden bekijken' klikte, dan kom je eveneens bij postex.Ansvar.nl terecht en dan staat er met een uitroepteken: 'Deze bijlage is niet meer online te zien, u kunt dit venster sluiten.'


Als verzekerde kun je dus later nooit meer zien wat er nu precies gewijzigd is, want dan verloopt de link.

Deze manier van informatieverstrekking is door het Kifid niet toegestaan, zie de uitspraken in 2017 nummer 670, in 2023 nummer 0641 en in 2024 nummer 0101 en 0125.


Polisvoorwaarden moeten worden toegestuurd via een zogeheten duurzame drager, dat blijkt al al deze uitspraken.


Natuurlijk is ook Ansvar met deze uitspraken op de hoogte, want de uitspraak uit 2017 is immers al 6 ½  jaar bekend. Het feit dat deze verzekeraar wél weet hoe ze haar klant moet informeren en het desondanks niet doet, maakt dat hier sprake is van kwade trouw, van boze opzet. Dat zijn oneerlijke handelspraktijken.


Opgepast dus voor deze malafide verzekeraar!


De bovenstaande situatie is van toepassing op de recreatiewoning polis. Als u op dezelfde wijze een mail van Ansvar heeft ontvangen, dan kunt u dat op deze website melden.


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts