Ik heb op 29 aug 2020 een aanrijding gehad waardoor mijn auto total loss was geraakt en meteen ter plekke naar de sloop werd gebracht.
Toen ik die schade bij Achmea FBTO had gemeld was er niets aan de hand, het ging redelijk snel want na een goede maand kreeg ik het schadebedrag uitgekeerd. Ik heb mijn auto na de aanrijding niet meer gezien, maar een tijdje later kreeg ik van FBTO te horen dat ze door de opkoper van het wrak waren gebeld omdat de motor van de auto vast zat en geen katalysator meer had.
Een expert van FBTO had dat op 2 oktober 2020 vastgesteld, dus toen stond de auto al een maand bij de berger en daarna op de sloperij. Volgens FBTO kon de auto dus nooit tijdens de aanrijding gereden hebben en ze zeiden dat ik de aanrijding had verzonnen. Ze eisten nu het schadebedrag terug en ze gingen me nu als fraudeur registreren, bovendien stuurden ze me een rekening van 4135 euro voor de door hen gemaakte onderzoekskosten.
Als je een beetje logisch nadenkt kun je al snappen dat de katalysator moet zijn verwijderd toen hij of bij de berger of bij de sloper stond maar kennelijk is dat te ingewikkeld voor FBTO. Ze hebben daarna nog een ander bureau ingeschakeld, dat concludeerde dat de auto vlak vóór de aanrijding nog minstens 4100 km km had gereden, dat zou blijken uit gegevens van de RdW. Dan snapt iedereen dat de katalysator er door iemand anders moet zijn afgehaald, maar FBTO bleef vasthouden aan haar tunnelvisie.
Ik heb toen de kwestie bij mijn rechtsbijstandverzekering gemeld, dat is de Stichting Achmea Rechtsbijstand (SAR). Die schoot voor geen meter op en ik kreeg steeds meer het idee dat ze me tegenwerkten, iedere keer dat er contact was. Ik werd er wanhopig van en ik heb toen contact opgenomen met Schadecoach, dat kantoor gaf mij meteen al het gevoel dat ik serieus werd genomen. Schadecoach heeft mij gesteund in het hele verdere proces, hij heeft de teksten voor mij geschreven die ik aan de SAR kon schrijven en in feite hoefde ik verder niet meer zelf tegen de Rechtsbijstand te vechten, wát een opluchting!
Op enig moment had ik een deskundigenrapport nodig, dat kon Schadecoach wel voor mij opstellen. Toen ik dat de behandelaar bij SAR meedeelde, probeerde ze me mij met valse argumenten daarvan af te houden. Schadecoach zou niet deskundig zijn en niet bij een beroepsgroep aangesloten. Ze kwam met de namen van andere bureaus, maar dat zei mij al genoeg, ik wilde Schadecoach.
Vervolgens wilde SAR mij met de kosten van de rapportage opschepen, terwijl duidelijk in de polisvoorwaarden staat dat SAR die kosten betaalt. Dus toen moest ik daar weer voor vechten, maar gelukkig hielp Schadecoach mij daar ook weer bij. Je zou er gek van worden!
Eerst is de zaak voor de kantonrechter gekomen, zie snapte er zelf duidelijk geen hout van en die oordeelde met kromme redenaties dat Achmea gelijk had. Toen ben ik in hoger beroep gegaan en nu heeft het Hof het eerdere vonnis vernietigd. De aanrijding heb ik eind augustus 2020 bij FBTO gemeld, toen begon alle ellende en nu zitten we in december 2024 en eindelijk is mijn naam gezuiverd en sta ik nergens als fraudeur geregistreerd. Ruim vier jaar gekweld geweest, enkel als gevolg van een tunnelvisie en eigenwijs geblunder bij Speciale Zaken van Achmea (FBTO)!
H. M. te Tiel
Heeft u een klacht over een verzekering, een vraag over polisvoorwaarden of een probleem met uw verzekerings- maatschappij? Het online verzekerdenplatform geeft u gratis advies en biedt kosteloze hulp bij iedere verzekeringskwestie!
Alle rechten voorbehouden | Verzekeraarsklachten.nl | Website door FrankBrinks.nl