Op deze website staan meerdere waarschuwingen van verzekerden die met Ansvar of Turien te maken hebben. Ik heb zelf ook een bericht geplaatst op 13 juli 2023, omdat ze me bedrogen hebben.
Meteen hierover maar een saillant detail: op 30 maart 2023 schreef de CEO van Ansvar Peter van G. (nadat Schadecoach een klacht had ingediend) : "Wel willen wij opmerken dat AnsvarIdéa enkel en alleen een correcte schade-afwikkeling voor ogen heeft gehad."
Bij mijn schade wilden ze me eerst voor meer dan de helft van het bedrag benadelen en dan durven ze te zeggen dat ze correct bezig waren? Lees dan het vervolg maar en wat het Kifid over ze zegt.
Toen Ansvar mijn verhaal op deze website had gelezen schreef ze me op 10 augustus 2023 : "Op de website Verzekeringsklachten.nl hebt u een review achtergelaten over AnsvarIdéa. Wij vinden het jammer dat u dit hebt gedaan en ook de wijze waarop dit is gedaan. Het plaatsen van een review is uw goed recht, maar AnsvarIdéa herkent zich hier niet in."
Nou, als je leest hoe het verdere verloop is gegaan en hoe het Kifid gehakt van hun standpunten maakt, dan lijkt het wel alsof ze niet anders KUNNEN dan liegen en bedriegen, tot aan hun polisvoorwaarden toe!
Nee hoor, die schijnheilige maffiaclub 'herkent zich er niet in' en vindt de manier waarop dit is gedaan jammer.... Wat dat betreft doen ze me denken aan het Kremlin, dat liegen tegen beter weten in -over de rug van de eigen bevolking (!)- ook alles aan elkaar liegt. En waar ze kunnen bestelen ze de eigen burgers en manipuleren ze de wetten. Dat is toch walgelijk? Zo doet Ansvar met haar voorwaarden net zo.
Ansvar is dezelfde club als Turien, ze zijn alleen op papier van elkaar gescheiden. Je komt bij schadebehandeling of als je een klacht hebt altijd weer dezelfde personen tegen, ook als je je klacht eenmaal bij het Kifid hebt gedeponeerd. In mijn geval waren dat mevrouw Mr. Gerarda S. en meneer Bert K. Die kunnen manipuleren en liegen als de besten.
Ik heb op 21 januari 2023 een schade aan mijn stacaravan gehad, daar ben ik nu dus twee jaar mee bezig geweest, kun je nagaan hoe lastig ze daar zijn en hoe ze met alles dwarsliggen. Vandaag heb ik de laatste centen gekregen. Precies op de allerlaatste dag, nadat het Kifid hun in haar uitspraak van 16 december j.l. had veroordeeld om te betalen, daarvoor hadden ze 4 weken de tijd.
Aanvankelijk werd ik al genaaid door de schade-expert die ze gestuurd hadden, die kwam uit op een schadebedrag van 2125 euro, minder dan de helft van het werkelijke schadebedrag van 5100 euro. Toen dat eenmaal was vastgesteld en was betaald, gingen ze zeuren over de kosten van mijn contra expert. Steevast bleven ze liegen over dat ze de expertisekosten wel mochten toetsen aan de redelijkheid, terwijl ze in hun polisvoorwaarden zwart op wit en zonder enige restrictie hadden geschreven dat ze de kosten van mijn expert -dus geheel- zouden vergoeden. Let wel: die polisvoorwaarden bestempelt het Kifid als oneerlijk!
Want het gezeur was -zeer voorspelbaar als mijn contra expert aan het eind van de rit het dubbele schadebedrag vaststelt- dat ze de kosten van mijn contra expert niet allemaal redelijk vonden.
Het gedram van Ansvar ging zover dat ik een advocaat moest inschakelen en zelfs toen die dreigde met een rechtszaak bleef Ansvar liegen dat ze van hun polisvoorwaarden mochten afwijken en dat ze me daarom niet alle expertise kosten hoefden te vergoeden. Want de nota van Schadecoach was zogenaamd niet redelijk. Van zo'n oplichtersgilde wordt je toch schijtziek, zeg nou zelf! Ze laten je voor een onwettig standpunt ijskoud naar de rechter stappen! Ik heb nota bene tussentijds nog geprobeerd om de zaak minnelijk op te lossen maar ze waren tot niks bereid. Vreselijk ergerlijk allemaal!
Gelukkig werd ik de hele tijd door Schadecoach bijgestaan, die heeft mij van begin tot eind geweldig geholpen en altijd gezegd dat we dit voor de rechter zouden gaan winnen. Daar ben ik op blindgevaren, hoewel ik er zelf ondertussen geen enkel geloof meer voor had, want ook bij het Kifid bleef Ansvar smoezen ophangen en zeiden ze dat ze redelijk waren geweest. Als leek denk je dan dat het Kifid misschien tóch in het bedrog van de verzekeraar zou stappen, gelukkig pakt dat nu anders uit.
Doordat dat ik de expertisekosten slechts marginaal vergoed kreeg en mij dus de noodzakelijke advocaatskosten niet kon permitteren heeft Schadecoach mij zelfs die kosten voorgeschoten, zo zeker was SC er van dat Ansvar het zou gaan verliezen. Een geweldige actie die ik nog steeds bewonder; en nu Ansvar ook veroordeeld is om die kosten te betalen kan ik Schadecoach eindelijk (na een jaar) terugbetalen. Je wil niet weten hoeveel stress het me heeft gekost.
Afgelopen december was er eindelijk de uitspraak van de geschillencommissie en daarin werd Ansvar op alle punten (!) die Schadecoach aan heeft gevoerd in het ongelijk gesteld. Bovendien kwalificeerde het Kifid de polisvoorwaarden van Ansvar om meer dan één reden als een oneerlijk beding. Fijn zo'n boevengilde die haar verzekerden oneerlijke voorwaarden in de maag splitst. Als leek heb je daar geen weet van en denk je dat je geen kant op kunt. Zo vergaat het het alle verzekerden van Ansvar die een caravanverzekering hebben, je wordt dus belazerd waar je bijstaat!
Denk maar niet dat ik ook maar één excuusje van Ansvar heb gekregen omdat ze een onjuist standpunt hadden ingenomen, natuurlijk niet. Het is gewoon bewust beleid van die boeven.
Maar ik kan 2 jaar na de schade nu zeggen dat ik eindelijk heb gekregen waar ik recht op had. En dat alles dankzij Schadecoach, die tot vanaf het eerste begin tot het laatste toe de kastanjes voor mij uit het vuur heeft gehaald. Dat ben ik nog niet eerder zo bij een bedrijf tegengekomen!
Als ze gelijk vanaf het begin eerlijk waren geweest had ik me heel misschien laten verleiden om met een 3 mille genoegen te nemen, maar ik voelde me meteen al totaal niet serieus genomen. Nu heeft Ansvar in plaats van 3 mille in totaal wel meer dan tien mille moeten betalen. Ze gaan daar dus ook al niet op een verantwoorde manier met de premies om, waarvan ze de mond vol hebben dat ze dat wél doen.
De lezer is hiermee door een ervaringsdeskundige gewaarschuwd voor de praktijken van Ansvar Idea, die zich tegen beter in blijft schoonpraten en er alles voor over heeft om onder betaling uit te komen. Zo'n oplichtersbende verdient het niet om zichzelf verzekeraar te mogen noemen!
B. van Och - Eindhoven
Heeft u een klacht over een verzekering, een vraag over polisvoorwaarden of een probleem met uw verzekerings- maatschappij? Het online verzekerdenplatform geeft u gratis advies en biedt kosteloze hulp bij iedere verzekeringskwestie!
Alle rechten voorbehouden | Verzekeraarsklachten.nl | Website door FrankBrinks.nl