Beetgenomen door Promovendum

13 december 2021

Bewuste misleiding standaardbeleid!

Als je bij Promovendum verzekerd bent en je hebt een schade, dan val je werkelijk van de ene verbazing in de andere. Bij dit bedrijf is het structureel beleid om schades af te wijzen in plaats van ze af te wikkelen. Je kunt dus beter nu daar weggaan, want als je eenmaal een schade hebt is het te laat. Ik heb vorig jaar een simpele brandschade gehad en ik heb twee maanden geleden op deze site gemeld dat ze niks van zich laten horen en dat je moet vechten en ze moet dwingen om ze te laten doen wat ze behoren te doen, namelijk uitkeren als je met een schade te maken krijgt.


Wat ze nu al een jaar lang bij mij flikken  is al te gek voor woorden maar het kan dus nog gekker. We zijn inmiddels al weer twee maand verder, maar nog steeds is mijn zaak niet afgewikkeld omdat ze weer een nieuwe smoes hebben verzonnen om het restant niet te betalen. Let wel: ik ben al een jaar bezig ondertussen om mijn schade vergoed te krijgen. Ongekend en als ik het allemaal niet zelf kon lezen zou ik het niet geloven!


Wat is die nieuwe smoes? Ik heb een overkapping in mijn tuin, en nadat zowel de eigen expert van Promovendum als mijn contra expert de schade van deze overkapping hadden opgenomen, zegt Promovendum nu ineens dat die overkapping niet verzekerd is omdat het niet valt onder een bijgebouw. Hun polisvoorwaarden zijn wat dat betreft een beetje mistig en ze maken daar dus fijn misbruik van. Als je zelf geen Schadecoach hebt, wordt je door Promovendum beetgenomen waar je bijstaat.


Gelukkig is er internet en daar kun je zien dat een overkapping (zoals die bij mij, met wee wanden) als bijgebouw wordt aangemerkt, een bijbehorend bouwwerk.


Allemaal eenvoudig na te gaan en zeker niet ingewikkeld, maar bij Promovendum verzinnen ze van alles om maar niet te hoeven betalen. Ze leggen daarbij niets uit (dat kunnen ze inmijn geval ook niet want het is duidelijk dat hun bewering onjuist is), maar ze zeggen: een overkapping hoort niet bij de woning en dus is het niet verzekerd.


Dit heeft mijn Schadecoach hun op 24 november 2021 duidelijk gemaakt, maar opnieuw laten ze niets van zich horen. Dus weer opnieuw een herinnering sturen, en zo gaat het dus al een jaar zo.


Ze hebben daar geen echte klachtenafdeling, ze zijn niet aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars, het is echt een zooitje vogelvrijen daar! Meer dan waarschuwen kan ik niet, maar zo'n club zou het verboden moeten worden om zich verzekeraar te mogen noemen.


Als je op Google kijkt naar de reviews die ze krijgen en je klikt op 'laagste', dan zie je dat mijn verhaal niet incidenteel is, maar dat het standaardbeleid van Promovendum is om bij schades de klant te laten stikken.

De positieve reviews gaan vooral over het afsluiten van nieuwe autopolissen en over telefonische informatie die ze geven, daar koop je dus niks voor. De negatieve reviews bij schadeafwikkeling zie je niet op hun eigen website, want de commentaren van klanten die vanwege hun slechte afwikkeling bij Promovendum weg zijn gegaan worden door henzelf verwijderd, zo zeggen ze zelf op hun website bij hun reviewbeleid. Lekker transparant en eerlijk dus!


F. Waterbeek - Nieuw Vennep

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts