Ansvar pleegt op grote schaal fraude

13 juli 2023

nadelige polisvoorwaarden worden stiekem ingevoerd

Ik heb door een afgevallen boomtak een beste schade aan mijn stacaravan gekregen die heb ik vervolgens gemeld bij Ansvar verzekeringen.


De expert die ze stuurden van van Woodgate & Clark, dat is dus een boevenclub, want die meneer kwam op een schadebedrag uit van € 2.125,00 en dan mocht ik volgens hem blij zijn.


Ik heb toen een contra expert (schadecoach) in de hand genomen, die kwam uiteindelijk op een schadebedrag van € 5.130,00 dus eventjes 140% meer! Hoezo dat verzekerings experts de kluit belazeren?? Je wsordt bedrogen waar je bijstaat!


Nu heeft Ansvar geschreven dat ze het hele bedrag gaan uitkeren, maar met een verwijzing naar andere polisvoorwaarden. Ik wist niet beter dan dan ik voorwaarden had uit 2016, want dat nummer staat op mijn polisblad. Die verwijzing in de brief van Ansvar wekte de nieuwsgierigheid van Schadecoach, die vroeg mij of er ooit een mededeling was gedaan en een toelichting was gegeven over het ingaan van nieuwe voorwaarden. 


Eerst zei ik van nee, maar later bleek dat ik in december een nietszeggende mail van Ansvar had gekregen met een verwijzing naar documenten. Er liggen documenten voor u klaar, stond er. Ik heb die niet opengemaakt omdat ik dacht dat het reclame was. 


Maar nu blijkt dat het om nieuwe polisvoorwaarden gaat en die wijken op giga veel punten van de oude voorwaarden in mijn nadeel af. Daarmee pleegt Ansvar dus fraude over mijn rug! Ansvar heeft een fraudebeleid, maar als ze zelf hun klanten belazeren zwijgen ze overal over.


Als ik Schadecoach niet had gehad was ik eerst al door Ansvar genaaid met drie mille, maar nu moeten ze ook de expertisekosten in zijn geheel vergoeden, omdat de oude voorwaarden van toepassing zijn en daar staat dat de kosten zonder enige restrictie worden vergoed.


Ik ben wél achter één ding gekomen: Ansvar is een boevenclub die misbruik maakt van de onwetendheid van hun klanten! Ben benieuwd hoeveel klanten er op die manier zijn ingestonken, want dit kunstje flikken ze natuurlijk bij al hun verzekerden.


Barbara Van Och - Eindhoven 


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts