Bedrog en manipulatie bij Dekra

7 juli 2023

Expert geeft boevenspelletje (onbedoeld) toe in eigen rapportage

Het expertisebureau Dekra is in de praktijk een verlengstuk van de verzekeraars. Dat betekent dat Dekra experts graag de verzekeraar naar de mond praten en ervoor zorgen dat de schade veel te laag wordt ingeschat. Wat ook zeer vaak gebeurt is dat de schadeoorzaak zó wordt beschreven dat het vervolgens voor de verzekeraar een inkoppertje wordt om de schade als niet gedekt af te wijzen. Een smerig spel, over de rug van de klant, die tóch al in de ellende zit. Op deze website staat Dekra in meerdere publicaties negatief benoemd.


Natuurlijk zal nóch Dekra nóch de verzekeraar toegeven dat het er in de praktijk zo aan toegaat, maar vorige week heeft het Gerechtshof arrest gewezen waarin deze wanpraktijken nota bene door de expert (geheel onbedoeld) worden beschreven.


De verzekeraar die deze praktijken toepast is Unigarant. In andere publicaties op deze website is te lezen hoe deze verzekeraar met haar klanten omgaat, maar de expert van Dekra is hierbij zijn (gedragscode)-boekje ver te buiten gegaan. Dit doen Dekra experts aan de lopende band, het wordt alleen niet opgemerkt en nog minder staat het ergens zwart op wit. Nu dus wel, in dit arrest in artikel 3.2.5.


Opgepast dus als u met een (zogenaamd onafhankelijke!) expert van Dekra te maken krijgt! Maak dan vooral gebruik van uw recht om voor het begroten van de schade zelf ook een eigen deskundige in de arm te nemen, de kosten daarvan draagt de verzekeraar, dat is wettelijk zo bepaald (7:959 BW).


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts