Waardeloze en supertrage schadeafwikkeling bij NH 1816

21 mei 2023

Expertisebureau Kakeswaal: ster in het niet reageren!

Ik zit nog steeds in de wachtkamer voor een schade aan de vloer in mijn huis. Daarvoor heeft mijn opstalverzekering NH1816 het expertisebureau Kakeswaal ingeschakeld. Kakeswaal werkt voornamelijk voor verzekeraars, en dat is te merken. Eerst, dat was in februari vorig jaar, kwam er een expert de schade opnemen. Dat was ene meneer Robert K. Een half jaar later -in juli- was de schade nog steeds niet fatsoenlijk afgewikkeld omdat de expert zichzelf naar mijn mening tegensprak en vrijwel niets wilde geven, toen heb ik Schadecoach als eigen expert gekozen. 


Vanaf toen verhuisde het dossier opvallend genoeg intern bij Kakeswaal naar de directeur/eigenaar van Kakeswaal, meneer Dick de B. In november daarna, dus inmiddels een half jaar geleden, verdween de directeur van het toneel en kwam er een derde expert het toneel opdraven, ene meneer Tinco H. Op de website van Kakeswaal is te zien om wie het gaat, daarmee is natuurlijk niets mis, maar het is dan wel frappant dat er voor een eenvoudige vloerschade inmiddels drie experts het dossier behandeld hebben, waaronder de directie. 


Kakeswaal liegt op haar website dat ze onafhankelijk dienstverlener is, want ze is economisch grotendeels afhankelijk van verzekeraars. Als ze geen opdrachten meer van verzekeraars ontvangen, is het gebeurd met deze toko. Mooie woorden dus, maar in de praktijk is van het tegendeel sprake, ze zijn zo afhankelijk als de ziekte.


Meneer Tinco H. heeft de vervelende eigenschap dat hij niet op berichten reageert en telkens wacht met reageren totdat bij een herinnering van mijn contra-expert heeft ontvangen. Sinds hij het dossier behandelt heeft mijn contra expert hem 6x (!) een herinnering moeten sturen. Nu is de zaak bij een arbiter terechtgekomen omdat de expert de belangen van NH1816 belangrijker vindt dan mijn belang.


Maar ook de arbiter wacht al meer dan een maand op stukken die Tinco moet sturen, en ook hij moet rappels sturen.


Door al die vertragingstactieken voel ik me als gedupeerde behoorlijk genaaid, maar dat maakt zo'n expert natuurlijk niets uit. Het is dus een ramp met Kakeswaal en daarmee ook met NH1816, die een dergelijk twijfelachtig bureau naar haar verzekerden stuurt!!



J.W. Eigeman .

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts