VKN houdt schadeuitkering voor zichzelf en reageert niet meer

21 mei 2023

Ook op andere websites is VKN om te huilen, wegwezen daar!

Ik heb vlak voor de Kerst een waterschade gehad, die heb ik gemeld bij het Volmachtkantoor Nederland. Die schrijven op hun website niets anders dan leugens:


"Als volmachtbedrijf zijn wij een snelle schakel tussen ons eigen assurantiebedrijf en de verzekeringsmaatschappijen.  Voor de klant levert dat veel voordelen op: Snelle polisafgifte door eigen bedrijf, Deskundige en snelle schadeafwikkeling door eigen afdeling, Alle zaken worden direct binnen het eigen bedrijf geregeld, Dus korte lijnen en snelle afstemming van uw verzekeringszaken."


En op een andere pagina schrijven die boeven: "Wij behandelen, accepteren en verwerken alle aanvragen voor verzekeringen geheel zelfstandig. Dat is sneller en efficiënter en zonder risico. Ook schadegevallen behandelen wij zelf. Wel zo fijn als u prijs stelt op goede, snelle en persoonlijke service zonder bureaucratische omwegen." 


Eind maart stuurde mijn contra-expert een taxatie-akte naar VKN, dat is de akte waarmee de beide experts hun definitieve akkoord bevestigen over het schadebedrag. Daarna kan de verzekering uitkeren, maar bij Volmachtkantoor Nederland gaat het daarbij compleet tegenovergesteld dan wat ze op hun website beschrijven: niets gaat daar namelijk snel. Om het duidelijker te zeggen: ze reageren niet op mails en ze bellen niet terug. Want dat werd beloofd, en daarna maar weer gebeld en dan krijg je iemand die nergens van afweet, opnieuw zou ik ervan horen, maar ik zit nog steeds in de wachtkamer. Op hun website belooft VKN binnen 10 werkdagen te zullen reageren, ook daar houden ze zich aantoonbaar niet aan.


Kijk je op internet, dan blijkt dat mijn geval niet op zich staat, want overal lees je dezelfde klachten over deze firma. Slechte afwikkeling en niet reageren!


We zijn dus bijna twee maanden verder, kennelijk houdt het VKN het geld wat mij toekomt liever in eigen zak. Al die tijd kan ik nog steeds niet aan schadeherstel beginnen dus ik zit nog steeds in de rotzooi.


VKN is gelieerd aan Nationale Nederlanden, dus iedereen weet nu waar je je vooral NIET moet verzekeren! Helaas kom je daar altijd te laat achter, dus pas als je een schade hebt.


A. Sattler - Geleen


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts