Unigarant: te druk om schades te behandelen

12 augustus 2023

Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.

Ik had de pech dat mijn motor op 23 januari gestolen werd maar toen ik dat meteen bij Unigarant meldde wees Unigarant dat af.  Dat staat op een andere pagina op deze website beschreven.


Ik ben toen met deze zaak naar Schadecoach gestapt, en die heeft Unigarant op 29 juni een zeer scherpe mail gestuurd, maar die reageerde daar niet op. Wel met een autoreply.


Lekker als je een verzekeraar hebt die als je een schade hebt, terugschrijft: wegens aanhoudende drukte reageren wij niet binnen de twee weken. Op hun website schrijven ze echter heel wat anders:  Wij reageren altijd binnen 5 werkdagen

U kunt ons makkelijk bereiken, zowel schriftelijk als telefonisch. Een inhoudelijk reactie op uw vraag, schadeaangifte of klacht volgt zo snel mogelijk. Als wij een e-mail of brief van u ontvangen dan reageren wij altijd binnen 5 werkdagen. Maar meestal ontvangt u binnen 2 werkdagen bericht. 

Dat blijken dus leugens te zijn! Als je bij Unigarant een verzekering afsluit omdat je denkt dat ze lekker snel reageren, dan kom je dus mooi bedrogen uit!


Toen Schadecoach ook op 22 juli -dus 4 weken later(!) nog niets van Unigarant had vernomen, stuurde die een herinnering. Ook daar werd niet op gereageerd. Toen Schadecoach op 6 augustus Unigarant met een rechtszaak dreigde, kon ze ineens binnen 2 werkdagen reageren. Echter niet naar Schadecoach, maar rechtstreeks naar mij, terwijl ik duidelijk Schadecoach als mijn belangenbehartiger had aangewezen.


Omdat ze "nieuwe informatie hadden gekregen", gingen ze toch over tot schadevergoeding. Vreemd dat je bij Unigarant dan eerst niks hoort, maar dat dat besef pas na het dreigen met een rechtszaak neerdaalt, nota bene zes weken later.... Een zorgplicht van een verzekeraar is onder andere dat hij  ALVORENS hij een schadeclaim afwijst, zich goed vergewist van de omstandigheden die bij de schade een rol hebben gespeeld en dus niet dat je zomaar bot afwijst. Maar dat soort zorgplicht is Unigarant onbekend.


Ben erg blij met de vasthoudendheid en de deskundigheid van Schadecoach, ik had het niet zonder deze partij gered. Ik weet ook waar ik mijn nieuwe verzekering niet afsluit! 


M. van Setten  -  Amsterdam

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts