Promovendum wéér in de fout met premieverhoging.

3 april 2025

Kifid stelt vast: onredelijke voorwaarden

Al tijden lokt verzekeraar Promovendum verzekerden om hun autopolis bij hen onder te brengen, met de smoes dat de premies veel lager zouden zijn. Dat blijkt in de praktijk echter boerenbedrog want uit klachten die dit platform van verzekerden ontvangt blijkt dat Promovendum eerst lage premies belooft en als verzekerden eenmaal zijn overgestapt de premie na enkele maanden weer verhoogt. 


De drogredenen die daarvoor worden gebruikt zijn dan dat de reparatiekosten en werkplaatstarieven hoger zijn geworden, maar ook dat “extreme weersomstandigheden’ ervoor zorgen dat ‘het herstellen van schades fors duurder is geworden”.


Kletskoek van de bovenste plank en daarom pikte een verzekerde die misleiding niet en stapte naar het Kifid.


Op deze uitspraak kunt u de bedenkelijke werkwijze van Promovendum zien, gelukkig maakt het Kifid gehakt van de argumenten van deze malafide verzekeraar. 


Promovendum heeft -na een aangifte door deze helpdesk- een boete van 2,5 miljoen van de AFM gekregen wegens corruptie, fraude en misleiding van hun verzekerden. 


In de zoekbalk op deze website kunt u andere berichten lezen die de werkwijze van deze club (Centraal Administratiekantoor) beschrijven.

De lezer is gewaarschuwd!


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts