Promovendum verdraait de feiten over rug verzekerde

21 augustus 2024

Smoezen door het Kifid doorzien, Promovendum verliest.

Promovendum (de handelsnaam van verzekeraar National Academic) is geregeld negatief in het nieuws, vooral omdat zij uitsluitend het eigen gewin op het oog lijkt te hebben. Zij zijn niet -zoals alle andere bekende verzekeraars- aangesloten bij het Verbond van verzekeraars, en daarmee denken zij kennelijk dat zij de wetten en de regels wel naast zich neer kunnen leggen.


Promovendum schroomt er niet voor om de eigen portemonnee te spekken op kosten van hun klanten, dat blijkt uit de volgende uitspraak van het Kifid.


Daarbij had een verzekerde een garagedeur beschadigd, tijdens het verplaatsen van een geleende aanhangwagen. Promovendum zag daarin een gelegenheid om de verzekerde van de auto, waarvan de aanhangwagen allang was losgekoppeld, te laten terugvallen in diens bonus malus (no-claim) korting.


De verzekerde protesteerde daartegen door aan te geven dat het niet om de autoverzekering ging maar om de aansprakelijkheidsverzekering, want de aanhanger maakte al minstens een kwartier geen deel meer uit van het verkeer en stond op een prive terrein geparkeerd.


Uit de uitspraak blijkt hoe Promovendum zich in allerlei onrechtmatige bochten wringt om alsnog haar gelijk te halen, let wel OVER DE RUG VAN VERZEKERDE. Andere berichten over deze verzekeraar vindt u door in de zoekbalk de naam in te typen. Uit die berichten blijkt dat het gaat om stelselmatig beleid om verzekerden te benadelen. De reviews op Trustpilot spreken helaas boekdelen.


Consumenten die bij deze verzekeraar zijn verzekerden lopen dus een aanzienlijk risico dat zij misleid of bedrogen worden!


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts