Opgelicht door Woongarant-expert.

25 maart 2023

Woongarant stuurt leugenaar als expert!

Op 19 februari 2022 kregen wij helaas stormschade aan onze tuin, het gevolg van de welbekende storm 'Eunice'. De enorme rukwinden maakten korte metten met onze schutting, waardoor de gemetselde muur waarop deze bevestigd was, op meerdere plekken scheurde. Ter illustratie: onze woning betreft een hoekhuis dat ongeveer een meter hoger ligt dan straatniveau. De tuingrond komt dan ook een meter boven straatniveau uit. Hierom staat er een gemetselde muur van ongeveer een meter hoog rondom de tuin. Op deze muur was de schutting bevestigd. Ook hadden wij een boom in de tuin staan. Deze hebben wij laten kappen tijdens de storm, uit angst dat deze om zou vallen.


Enkele dagen na de schademelding kregen wij bericht van Woongarant dat zij expertisebureau A-One in zouden schakelen, die kwam op 9 maart 2022. 


Het schoot niet echt op met A-One, telkens werd iets nieuws verzonnen waarmee op de schade werd afgedongen waardoor maanden verstreken, en vreemd genoeg schreef de expert op 26 juli, dus tijden later: "Ik zal het dossier nu overdragen aan een senior collega I.v.m. mijn naderende afwezigheid en ook omdat hij metselwerk enz. beter kan beoordelen dan dat ik dat kan. Hij zal dan e.e.a. verder met u bespreken.


Hoe deskundig deze collega was bleek direct, want volgens hem kwam de schade aan de muur door de wortels van de boom, niet door de stormschade. We werden dus door de "senior collega" (de eigenaar van A-One) meteen even voor leugenaars uitgemaakt! 


Toen zijn we naar een contra-expert gaan zoeken en kwamen wij uit op Schadecoach. Schadecoach reageerde direct, zij bleek ook al bekend met zowel Woongarant als A-One, die deden veel zaken met elkaar. Door dat economisch belang zijn zij natuurlijk geen onafhankelijke partijen meer.

Schadecoach heeft zich vervolgens flink voor ons ingezet, maar uiteindelijk bleek dat A-One en Schadecoach het onderling ook niet eens werden. Er is vervolgens een arbiter aangesteld. Wij hadden het geluk dat deze toegang had tot Cyclomedia. Dit is een bedrijf dat jaarlijks opnamen maakt van de Nederlandse buitenruimten. Cyclomedia had op 10 februari 2022 opnames gemaakt van onze straat en dus ook ons huis. Dit was precies 9 dagen vóór onze stormschade. Op de opnamen was te zien dat onze muur toen nog in prima staat verkeerde en geen scheuren vertoonde. De eigenaar van A-One belazerde dus de boel!!


De arbiter is uiteindelijk gekomen tot een totaal schadebedrag van € 6.480,65, een flink verschil t.o.v. de € 2.377,21 die A-One voorstelde.

Het deed ons goed om te horen dat de arbiter het met ons eens was wat betreft de schade aan de tuinmuur en dit voelde ook als gerechtigheid. Het enige dat wij namelijk wilde was onze schade vergoed krijgen, niets meer niets minder. Met de hulp van Schadecoach is dat uiteindelijk gelukkig gelukt. 


Het is alleen jammer dat dit allemaal ontzettend lang heeft moeten duren. Uiteindelijk zijn wij nu, 25 maart 2023, ruim een jaar verder en moeten wij nog altijd wachten tot Woongarant het bedrag uitkeert. Al die tijd hebben wij met een open tuin gezeten, waardoor wij enorm veel inkijk in onze woning hebben. 


Wij hebben dus geen enkel goed woord over voor de afhandeling van onze schade door zowel Woongarant als door A-One, de lezer is gewaarschuwd!


Fam. Vrijhoeven  -  Purmerend

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts