Blogopmaak

Nivre toont ware aard: niet pro verzekerde maar pro verzekeraar

aug. 31, 2023

Stiekeme wijziging richtlijn motorvoertuigen over de rug van verzekerde

Een expert die door verzekeraars wordt ingeschakeld is lid van het Nivre. Dat is het Nederlands instituut voor register experts,  in 1990 opgericht door verzekeraars. Alleen al dat gegeven zou al de nodige scepsis moeten opwekken.


Deze expert dient dus rechtstreeks het belang van de verzekeraar, die er op uit is om zo min mogelijk geld aan een schade kwijt te zijn. Met dat onheilige doel hebben verzekeraars de laatste decennia een systeem opgebouwd wat er bij de eerste aanblik keurig uitziet, maar wat de verzekerde op listige en sluwe wijze stelselmatig op achterstand zet. Dat zie je direct als je je iets in de materie verdiept. Helaas is het onderwerp verzekering bij de consument niet in trek en daar wordt dan ook door verzekeraars constant misbruik van gemaakt.

 

Uit de nog steeds actuele woekerpolis-affaire, waarbij miljoenen klanten van miljarden door verzekeraars zijn bestolen, blijkt zonneklaar dat verzekeraars onbetrouwbare, hebberige en gierige partijen zijn, die er niet voor schromen met list en bedrog argeloze (en helaas ongeïnteresseerde) consumenten een poot uit te draaien.


Met al die malafide praktijken blijven verzekeraars tegelijkertijd doen alsof ze een maatschappelijk belang dienen. Jarenlang hebben ze de leugen verkondigd dat ze het klantbelang centraal stelden en de slapende toezichthouder AFM (Autoriteit Financiële Markten) heeft die slogan zelfs overgenomen, daar hebben ze een heuse afdeling 'klantbelang centraal'. Het Verbond van Verzekeraars -de beroepsorganisatie die de belangen van verzekeraars dient- houdt er slimme maffiapraktijken op na door mensen uit de eigen gelederen te laten solliciteren op posten bij de diverse ministeries. 


De politiek stinkt daar al jaren in en daardoor hebben verzekeraars de laatste 30-40 jaar vrij spel gehad om het systeem van de schade afwikkeling met hulp van de ministeries zó te manipuleren dat verzekeraars er niet alleen altijd goed uitspringen, maar óók dat zij in alles de regie houden. Dat geldt tevens voor het Nivre, want met dit instituut hebben verzekeraars onder het mom van de 'noodzaak tot deskundigheid' en 'om het klantbelang aandacht te geven' het schade-systeem zo ingericht dat het erop lijkt dat de klant goed en zogenaamd onafhankelijk wordt geholpen, maar het tegendeel is waar. Via het Nivre stellen verzekeraars de verzekerde bewust en schijnheilig op achterstand. 


Het Nivre presenteert zich op dezelfde hypocriete wijze als het Verbond van verzekeraars: ze doen het allemaal  geweldig en ze zijn zeer begaan met het welzijn van de klant die zogenaamd goed bediend moet worden. De slogan van het Nivre is dan ook: 'kwaliteit in expertise'. De grootste verzekeraar -Achmea- beweerde enkele jaren geleden over Nivre-experts dat deze 'deskundig, betrouwbaar en integer zijn'. Dat was toen er door verzekeraars werd geprobeerd de niet Nivre aangesloten experts buiten te sluiten en waarbij de rechter die actie gelukkig als onwettig bestempelde. Dus niet alleen met woekerpolissen maar ook met eisen bij contra expertise schuwen verzekeraars de illegaliteit niet!


Verzekeringsklachten heeft inzage in talloze dossiers waarbij Nivre-experts liegen, de schadehoogte manipuleren en contra-experts bewust tegenwerken, dit alles ten faveure van hun broodheren, de verzekeraars. Ze hebben lak aan de eigen regels en zijn verre van integer, zo blijkt uit deze dossiers. De lijst "schadevoorbeelden" (zoekbalk) op deze website spreekt meteen al boekdelen.


Zie het vervolg in deel 2, waar het bewijs van deze waarheid wordt geleverd. 


16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: