Nat Ned maakt puinhoop van schaderegeling

31 december 2023

Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen

Ik heb een waterschade gehad, daarvoor had ik de contra expert Schadecoach in de hand genomen. Dat ging erg efficiënt, in redelijk korte tijd werd er een schadebedrag vastgesteld. Dat ging via een akte van taxatie, en als die eenmaal bij de verzekeraar op bureau ligt kan er in principe meteen worden uitgekeerd. Dan is de discussie over de schadehoogte afgesloten.


Dat zou je denken, want toen begon de ellende pas. Mijn dossier werd aanvankelijk behandeld door SNS, maar die had het dossier maanden in de la laten liggen. Dus ik maar wachten op mijn geld, terwijl ik wél het herstelbedrijf heb moeten voorschieten. Ik en Schadecoach hebben er wel tig keer achteraan moeten mailen en bellen, maar nog steeds werd er niets uitgekeerd en je kreeg geen contact met de behandelaar. Bij deze verzekeraar kun je dus beter meteen je biezen pakken!


Toen heb ik een directieklacht ingediend en toen bleek dat de zaak verder werd behandeld door Nationale Nederlanden. De directeur schreef toen dat ze inmiddels de helft van de schade hadden uitgekeerd, maar van excuses voor de belabberde afwikkeling en de vertraging had deze dame nog nooit gehoord, ondanks dat een schadebehandelaar eerder had aangegeven dat de gang van zaken bepaald geen schoonheidsprijs verdiende.


Ze schreef ook dat ik de tweede helft van het schadebedrag tegemoet kon zien als de nota's werden opgestuurd. Nou, niet dus, want toen ik die had opgestuurd kwamen ze weer met een nieuwe smoes: ze wilden hun expert sturen om naar de gerepareerde schade te kijken. Die zijn uiteraard geweest en ze hebben overal naar gekeken, maar nu wil Nat Ned een persoonlijk gesprek, omdat ze nog vragen hebben. Kennelijk hebben ze iets opgemerkt of denken ze ergens een vinger achter te krijgen wat ze opnieuw een handvat geeft om niet te hoeven betalen. Want dat is het enige waar ze op uit zijn, dat bewijst dit dossier wel. Kosten die ik aan Schadecoach heb gemaakt willen ze maar voor 30% vergoeden, zogenaamd omdat ze niet redelijk zijn. 


Nu moet ik dus naar de rechter omdat ik mij niet laat dwingen door een malafide boevenbende van Speciale Zaken die een persoonlijk gesprek met mij wil. Schadecoach heeft herhaaldelijk verzocht om hun vragen per mail te stellen, maar dat willen ze niet. En dat nota bene, nadat ze een vonnis toegestuurd hebben gekregen waarin de rechter een dergelijke manier van doen compleet van de tafel heeft geveegd. Het oordeel van de rechter scheelt ze niks!


Nat Nederlanden is duidelijk niet te vertrouwen, pas op voor deze club, want als je schade hebt geven ze niet thuis!


A. S.-  Geleen


10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
Meer posts
Share by: