Lengkeek expertise liegt op website

14 mei 2022

de vakantie van de expert is belangrijker dan de schade bij de klant


De meesten zal het wel bekend zijn dat we in Beusichem afgelopen oudjaar te maken hadden met een vuurwerkbom. De muur van mijn monumenten-woning is toen ontzet geraakt. Deze schade heb ik bij mijn opstalverzekeraar gemeld, die toen een expert van Lengkeek stuurde.


Dat liep meteen al niet lekker, want deze man begon direct al te ontkennen dat hij geen verband zag tussen de schade en de vuurwerkbom. Ook betwistte hij de grootte van de schade aan de ramen, die vergeleek hij zonder reden met andere woningen.


Al met al totaal geen goed gevoel bij deze Lengkeek expert, maar toen ik de Schadecoach inschakelde kwam er vreemd genoeg ineens een tweede expert bij. Je zou denken dat het dan wel sneller zou gaan, maar niet dus!


Meer dan een maand geleden (op 12 april) stuurde Schadecoach een begroting aan de expert, maar die reageerde eerst gewoon niet. Pas na 17 dagen (29 april) stuurde die een mail met de mededeling dat hij zo spoedig mogelijk zou reageren, maar tegelijk schreef hij dat hij van 30 april t/m 8 mei met vakantie ging.

Nu is er na 8 mei alweer een week verstreken, maar ik zit dus nog steeds op een reactie te wachten en ondertussen is er uiteraard niets geregeld.


Ik heb even zitten kijken op hun website, daar schrijft Lengkeek duidelijk dingen die op gespannen voet met de waarheid staan: "Onze klanten staan centraal in alles wat we doen. Daar gaan wij voor. Daar staan wij voor! Onze organisatie werkt snel". Ze schrijven ook dat betrokkenheid een van hun kernwaarden is. 


Ik heb het gemerkt ja, eerst aan zichzelf denken en de klant kan fijn wachten want vakantie gaat vóór. 

Ze liegen er óók glashard over dat ze zogenaamd onafhankelijk zijn.  Ze schrijven op hun site: Lengkeek is wendbaar én onafhankelijk.


Daar is natuurlijk geen sprake van. Zoals zoveel grote expertisebureaus is Lengkeek economisch geheel afhankelijk van verzekeraars. Als ze vanaf vandaag geen opdrachten daarvan zouden ontvangen, zouden ze de toko meteen wel kunnen opdoeken. 


Lengkeek: ga je schamen en haal de leugens van je website en ga doen wat je belooft: snel werken!


E. van de H. - Beusichem

.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts