Reaal: klantbelang, nooit van gehoord
Reaal wil mijn woonhuisverzekering per 31 maart 2017 niet meer verlengen, want: “Sinds 2012 heeft u meerdere schades bij ons gemeld. De hoogte van uw premie staat niet in verhouding tot het aantal schades in zo’n korte periode.”
Let wel: Deze verzekering loopt sinds 1987, bijna 30 jaar dus, en de bedoelde schades waren twee inbraakpogingen begin 2012 (geringe schade: een slot en glasschade), brandschade aanrechtblad (€ 1200,-) en een breuk in een kookplaats (€650,-) in 2016.
Bij deze schades heeft Reaal nooit een expert gestuurd, maar nú zeuren er ineens over. De verzekering nu ineens stopzetten omdat ik toevallig in twee jaren twee keer pech heb gehad, is in mijn ogen onacceptabel.
Gelukkig weet ik nu wat Reaal centraal wil stellen: niet het klantbelang, maar het eigen belang! En dit is nota bene een verzekering die het keurmerk klantgericht verzekeren draagt. Ik weet nu wat dit keurmerk voorstelt, niets dus!
Mensen die bij Reaal verzekerd zijn: duidelijke reclame voor zo’n nepverzekeraar, ik ben daar mooi weg!
Ben Maassen
Het bericht Reaal: klantbelang, nooit van gehoord verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.