Reaal: klantbelang, nooit van gehoord

31 december 2016

Reaal wil mijn woonhuisverzekering per 31 maart 2017 niet meer verlengen, want: “Sinds 2012 heeft u meerdere schades bij ons gemeld. De hoogte van uw premie staat niet in verhouding tot het aantal schades in zo’n korte periode.”

Let wel: Deze verzekering loopt sinds 1987, bijna 30 jaar dus, en de bedoelde schades waren twee inbraakpogingen begin 2012 (geringe schade: een slot en glasschade), brandschade aanrechtblad (€ 1200,-) en een breuk in een kookplaats (€650,-) in 2016.

Bij deze schades heeft Reaal nooit een expert gestuurd, maar nú zeuren er ineens over. De verzekering nu ineens stopzetten omdat ik toevallig in twee jaren twee keer pech heb gehad, is in mijn ogen onacceptabel.

Gelukkig weet ik nu wat Reaal centraal wil stellen: niet het klantbelang, maar het eigen belang! En dit is nota bene een verzekering die het keurmerk klantgericht verzekeren draagt. Ik weet nu wat dit keurmerk voorstelt, niets dus!
Mensen die bij Reaal verzekerd zijn: duidelijke reclame voor zo’n nepverzekeraar, ik ben daar mooi weg!

Ben Maassen

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts