NH1816 bedriegt bij aansprakelijkheid

10 december 2016

Mijn zoontje heeft tijdens het spelen met een stok geheel per ongeluk de tand uit de mond van een vriendinnetje geslagen. Ik heb het voorval bij mijn aansprakelijkheidsverzekering gemeld, dat is de NH1816. Die zegt nu dat er geen sprake is van een onrechtmatige daad en dat ze daarom de schade niet vergoeden. Ik vindt dat onvoorstelbaar, want in hun voorwaarden staat dat ze óók schade vergoeden als er géén aansprakelijkheid is. Ik sluit juist voor ongelukken een aansprakelijkheidsverzekering af, maar als er wat gebeurt sturen ze je ijskoud met een smoes het bos in.
Natuurlijk is er óók sprake van een onrechtmatige daad als je door onvoorzichtigheid letselschade aan een ander toebrengt, maar deze verzekeraar liegt alles bij elkaar om onder betaling uit te komen. Ze maken misbruik van je onkunde en ze denken dat je het er dan maar bij laat zitten.

Gelukkig heeft mijn tussenpersoon bij dergelijke gevallen altijd contact met deze website, waarvan ik het bestaan niet wist. Nu gaat de Schadecoach zich ermee bemoeien en nu mag de NH1816 niet meer alleen de kosten van de tand vergoeden, maar óók de buitengerechtelijke kosten van Schadecoach.

Ik vind dat heel raar en bovendien niet erg ‘maatschappelijk verantwoord’: een verzekering die door dergelijk handelen zichzelf op extra kosten jaagt en nu veel meer geld kwijt is dan alleen de schade aan de tand. Gaan ze bij NH1816 zó met de premies van hun klanten om? Een aanfluiting voor de branche, en veel erger, ik voel me bovendien belazerd door mijn verzekeringsmaatschappij!

Aldrik Bakker – Ede

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts