Unigarant extreem klant-onvriendelijk en onredelijk

24 juni 2023

Kijkt weg van de feiten, enkel om in het eigen voordeel te kunnen afwijzen

Eind januari 2023 is mijn BMW- motor gestolen. Hij stond onder het raam geparkeerd van het huis van mijn vriend. Op dat moment waren er werkzaamheden aan de straat waardoor ik de motor niet kon vastzetten aan een paal of aan een ander vast object voor de deur. Dat stelt Unigarant in de voorwaarden, de motor moet tussen 22.00 uur en 06.00 uur ergens aan vast moet staan. De motor stond op 2 goedgekeurde zware sloten op slot en op stuurslot. 


Hoe dan ook, of de motor nu ergens met een kettingslot aan vast is gemaakt of dat het kettingslot alleen door het wiel is gestoken, iedereen kan begrijpen dat die eis in de praktijk weinig tot niets voorstelt, nu veel dieven tegenwoordig haakse slijpers gebruiken die op accu werken en dan maakt het natuurlijk niks uit waar de ketting omheen zit, dat snapt zelfs een leek. 


Ik meld de diefstal bij Unigarant, ik zeg er ook bij dat er vanwege werkzaamheden op de straat geen mogelijkheid was om de motor vast te maken aan een vast object, maar Unigarant wijst mijn schade af vanwege de eerdergenoemde clausule. Ik heb nog een keer geprotesteerd, maar niks hoor, ze blijven bij hun afwijzing.


Ik vind dat minnetjes: je bedienen van een clausule waarvan je weet dat die niks inhoudt, maar dan óók nog bewust je ogen sluiten voor de overmacht waarmee ik te maken had doordat er vanwege de plaatsing van meerdere werk-containers op de stoep, ik niet bij machte was om het slot aan een vast object vast te maken.


Als je bij Unigarant je motor verzekerd hebt ben je verzekerd bij een partij die spijkers op laag water zoekt om je te kunnen afschepen! Mijn strop is bijna 15 mille, met dank aan Unigarant!


M. van Setten - Amsterdam


P.S.

Ik heb deze kwestie ter behandeling voorgelegd aan dit platform, die Schadecoach.com heeft ingeschakeld. Deze stuurde een enkele mail naar Unigarant, waarop na een maand (!) het bericht kwam dat ze mijn schade alsnog zou betalen.  Erg blij met deze gang van zaken, die mij nog geen euro heeft gekost! Wel jammer dat een verzekeraar niet open staat voor redelijke argumenten van de eigen verzekerde maar wél ineens overstag gaat als ze zien dat er een deskundige partij op het toneel verschijnt. Bedankt Schadecoach!




12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts