Turien verliest bij Kifid
Een zeer onbetrouwbare verzekeraar!
In een stormschade die door Turien eerst werd gedekt en later zomaar werd afgewezen, heeft een klant tot het Kifid moeten gaan om zijn gelijk te krijgen. De schade was van juli 2021, dus nog heeft de klant geen euro van zijn schadevergoeding gezien waar hij recht op had.
Het bureau Schadecoach was eerst al als contra expert opgetreden en heeft vervolgens de klachtenprocedure uit naam van de klant bij het Kifid ingezet. Er is veel werk verzet om alle schade in kaart te brengen, zowel door de klant als de contra expert. Toen uiteindelijk de akte van taxatie (een papier waarin het schadebedrag bindend wordt vastgesteld) was opgemaakt, schreef Turien eerst dat er geen dekking was, nog wel met de opmerking dat hun standpunt door een collega was getoetst (alsof dat wat uitmaakt!).
Toen daartegen werd geprotesteerd speet het ze dat ze een fout gemaakt hadden, maar toen wilden ze ineens 25 mille betalen. Maar ze beleven op het standpunt dat er geen dekking bestond. Zó speelt deze verzekeraar dus haar spelletje: eerst nét doen alsof ze geheel terecht (het was immers intern getoetst) het afwijzende standpunt hadden ingenomen, maar als ze zien dat je het er niet bij laat zitten, komen ze ineens met 25 mille over de brug!
Nu heeft het Kifid geoordeeld dat ze de klant wel degelijk dekking hadden moeten geven, maar zó kan het dus gaan als je een verzekeraar bij Turien hebt en het komt tot een schade!