Turien verliest bij Kifid

4 december 2022

Een zeer onbetrouwbare verzekeraar!

In een stormschade die door Turien eerst werd gedekt en later zomaar werd afgewezen, heeft een klant tot het Kifid moeten gaan om zijn gelijk te krijgen. De schade was van juli 2021, dus nog heeft de klant geen euro van zijn schadevergoeding gezien waar hij recht op had. 


Het bureau Schadecoach was eerst al als contra expert opgetreden en heeft vervolgens de klachtenprocedure uit naam van de klant bij het Kifid ingezet. Er is veel werk verzet om alle schade in kaart te brengen, zowel door de klant als de contra expert. Toen uiteindelijk de akte van taxatie (een papier waarin het schadebedrag bindend wordt vastgesteld) was opgemaakt, schreef Turien eerst dat er geen dekking was, nog wel met de opmerking dat hun standpunt door een collega was getoetst (alsof dat wat uitmaakt!). 


Toen daartegen werd geprotesteerd speet het ze dat ze een fout gemaakt hadden, maar toen wilden ze ineens 25 mille betalen. Maar ze beleven op het standpunt dat er geen dekking bestond. Zó speelt deze verzekeraar dus haar spelletje: eerst nét doen alsof ze geheel terecht (het was immers intern getoetst) het afwijzende standpunt hadden ingenomen, maar als ze zien dat je het er niet bij laat zitten, komen ze ineens met 25 mille over de brug!


Nu heeft het Kifid geoordeeld dat ze de klant wel degelijk dekking hadden moeten geven, maar zó kan het dus gaan als je een verzekeraar bij Turien hebt en het komt tot een schade! 


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts