Reactietermijnen verzekeraars bedroevend en ontmoedigend

7 februari 2025

Schadeclaims geen enkele prioriteit, inning premies wél


Het is al tijden aan de orde dat de reactietermijnen van verzekeraars als het om schades gaat, de spuigaten uitlopen.


ASR hanteert een reactietermijn van 20 dagen, Nationale Nederland neemt 15 werkdagen, dus drie weken. Hetzelfde geldt voor Centraal Beheer. Allianz Direct geeft al helemaal geen termijn aan, maar wel komen er veel klachten over het totaal niet reageren van deze verzekeraar. 


Oliedom als je bij deze verzekeraar verzekerd wil zijn, goedkoop is duurkoop bij deze verzekeraar, dat geldt trouwens bij alle verzekeraars die zonder tussenpersoon werken en die hun verzekeringen rechtstreeks met de klant afsluiten. Het tarief is goedkoop maar de behandeling bij schades eveneens.


Uit alles blijkt dat de websites van verzekeraars van alles beloven: we staan voor je klaar, we doen er alles aan om, je kunt op ons rekenen en wij ontzorgen, maar als het om de behandeling van schades gaat wordt het geduld van de klant zwaar op de proef gesteld, dan is het huilen met de pet op!

 

Volgens de regels die voor verzekeraars geleden behoort het eenvoudig te zijn om een klacht te deponeren, de klant moet het gemakkelijk op de website kunnen vinden maar het tegendeel is waar. Je bent soms een kwartier aan het zoeken en op sommige websites staat helemaal niets over klachtenafhandeling. Ook op dat punt is er een belabberde informatie verstrekking. En wat natuurlijk niet vergeten moet worden is het feit dat bij een klachtenprocedure bij een verzekeraar, de slager het eigen vlees keurt, lekker onafhankelijk en onpartijdig dus!


Het is allemaal zo oud als de weg naar Rome, maar omdat deskundig toezicht van buitenaf ontbreekt en verzekeraars het toezicht op de eigen branche zelf in de hand hebben, blijft alles zoals het is, hoe voorspelbaar kan dat zijn.


Den Haag interesseert het allemaal niks, politici krijgen na hun termijn een leuke baan bij banken/verzekeraars. Lang leve de bananenrepubliek van verzekerd Nederland! 


23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: