Dossier bij de verzekeraar gesloten? Onzin!

6 februari 2025

slechts een ontmoedigingstruc, trap er niet in!

Verzekeraars doen er vaak alles aan om maar niet (extra) te hoeven betalen en daarbij worden allerlei sluwe trucjes en tactieken gebruikt. Niet zelden laten ondeskundige verzekerden zich daardoor van de wijs brengen.


Zo wordt vaak als er een betalingsmededeling wordt gedaan het bericht afgesloten met de zin: wij gaan over tot sluiting van het dossier. Zo'n zin is echter totaal nietszeggend maar de zin wordt vooral gebruikt om de verzekerde de indruk te geven dat hij niet meer op de schadeclaim kan terugkomen. Dat is echter geenszins het geval en u moet zich daardoor zeker niet laten beangstigen dat u geen mogelijkheden meer hebt om nog op de werkwijze van de verzekeraar te reageren.


Integendeel: juist als u zo'n mededeling tegenkomt is er vaak sprake van een uitbetaling die geen recht doet aan de schade die u heeft geleden. De verzekeraar of het volmachtkantoor maakt misbruik van uw onwetendheid en hoopt dat u er het verder erbij laat zitten. 


Dus: juist als u zo'n zin tegenkomt moet u argwaan hebben en goed nagaan of er wel naar behoren is uitgekeerd, of dat u eigenlijk het gevoel had  dat u een hoger schadebedrag had moeten hebben.

Of als u het gevoel heeft dat de expert van de verzekering uw schade maar wat heeft afgeraffeld en daarmee een schadebedrag heeft gerapporteerd waarvan u het gevoel heeft dat hij niet alles heeft meegenomen en daar pas later achter bent gekomen.


Want deze praktijken komen aan de lopende band voor! Het is de tactiek van sluwe verzekeraars en van hun zogenaamd onafhankelijke experts. Dat laatste is sowieso een leugen want een expert die door de verzekeraar wordt gestuurd is in economische zin geheel van de verzekeraar afhankelijk. Als hij de verzekeraar als klant verliest staat de beste expert binnen de kortste keren op straat! 


Als de verzekeraar eerlijk zou zijn, dan zou ze bij het betaalbericht moeten schrijven dat u nog vijf jaar de mogelijkheid om op uw schadekwestie terug te komen. Dat is namelijk in de wet zo geregeld. Als u een schadeclaim hebt, dan is dat een vordering die u op de verzekeraar hebt, u hebt immers recht op uitkering bij schade.

 

En in het Burgerlijk Wetboek staat dat een vordering pas na vijf jaar verjaart. Maar zo eerlijk zijn verzekeraars niet, die stellen het liever zó voor dat u met de zogenaamde sluiting in het betaalbericht geen mogelijkheden meer hebt (ziet) om erop terug te komen.


Complete onzin dus, die er alleen maar op gericht is om u op het verkeerde been te zetten! 


23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: