Opgelicht door Interpolis

8 september 2022

Glashelder liegen dat het gedrukt staat!

Ik heb een schade aan een koelinstallatie bij mijn (ecologisch) agrarisch bedrijf. Het kijkglas van de installatie -voor het gas wat als koelmiddel werkt- is op een of andere reden kapot gegaan, dus het gas is ontsnapt. Geen koeling meer! 


Ik heb toen de schade bij Interpolis gemeld. Je hoopt dat je dan een verzekeraar hebt die naast je gaat staan en die je ontzorgt. Niets van dat alles, integendeel. Interpolis laat je in de kou staan, terwijl in de polisvoorwaarden "glashelder" is beschreven dat mijn schade gedekt is.

 

Door deze schade moet het pootmateriaal wat ik had opgeslagen als verloren worden beschouwd en omdat ik nu geen geld van Interpolis krijg ben ik tot afstoting van een deel van mijn bedrijf genoodzaakt. Ik kan je zeggen dat zoiets er zwaar inhakt, zowel financieel als emotioneel. Jarenlang iets als echtpaar door hard werken en goed ondernemerschap opgebouwd en nu is alles in één keer weg.


Ik ontving een brief waarin de behandelaar Agro (ene Jan K.) met een manipulatief en suggestief zwamverhaal de werkelijke oorzaak omzeilde, daarbij de feiten glashelder ontkennend: het ontsnapte gas zou geen schade aan mijn kweekmateriaal hebben veroorzaakt. Dit is liegen dat het gedrukt staat, maar dat scheelt deze man kennelijk niks. 


Hoe zou zo'n meneer zich voelen als hij aan het eind van de dag naar huis gaat? Zou hij dan denken: zo, ik heb meer meer dan een ton voor mijn werkgever bespaard?


Nu ik geen geld krijg kan ik dus ook geen nieuwe plannen meer ondernemen. Met dank aan Interpolis, waardoor ik nu naar de rechter moet!


Schandelijk dat Interpolis -over de rug van een zwaar gedupeerde- geld wil besparen met liegen en bedriegen! 


R. Z. te Zeeland


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts