Vidi haaks op Gedragscode

2 augustus 2015

Voor een inbraak ben ik bij ASR verzekerd en die heeft als expert Vidi expertise ingeschakeld. Ik heb toen ook een eigen expert in de arm genomen, de Schadecoach. Deze twee experts maken dan samen een ‘akte van benoeming experts’ op, waar ook de naam van een arbiter in moet worden genoemd voor het geval als de beide heren er bij het schadebedrag niet uitkomen. Dus mijn Schadecoach stelt daarom aan de expert van Vidi drie expertise-kantoren voor. Vervolgens schrijft de expert van Vidi letterlijk terug dat hij de akte van benoeming z.s.m. zal opmaken en dat hij UITERAARD geen enkel bezwaar heeft tegen de voorgestelde personen. Ik denk dus: o.k., dat komt wel goed, ik zie de akte wel verschijnen; ik moet hem als klant immers ondertekenen.

Er komt inderdaad een mailtje van deVidi-expert, maar niet met de toegezegde akte van benoeming, maar met de mededeling dat hij in zijn eerdere mail aangegeven heeft akkoord te gaan met één van de door u voorgestelde personen en dat hij daar in opdracht van zijn manager op terugkomt. Ze zouden slechte ervaringen met die bureaus hebben.

Toen ik dat las was ik met stomheid geslagen. Eérst iets zwart op wit toezeggen, maar daar later ijskoud op terugkomen! Ik ga daar uiteraard niet mee akkoord, en ik zal ook een klacht indienen bij de opdrachtgever van Vidi, ASR.

Ik wist niet dat die bestond, maar ik heb voor het eerst nu ook de Gedragscode voor Expertiseorganisaties gelezen. Daar staat in dat een expert helder moet communiceren en integer moet zijn. Daar heeft deze Vidi-expert dus gewoon lak aan!

Op de website van Vidi staat dat vertrouwen één van hun kernwaarden is, maar het wekt bij niemand veel vertrouwen als mensen eerst iets zeggen en daar dezelfde dag al weer op terugkomen. Als je op Vidi googelt wordt je trouwens ook niet vrolijk: alleen maar negatieve klantervaringen!

Rico Den Hartog  – Dorst

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts