Promovendum belazert de boel

14 april 2020

Op zijn Hollands gezegd komt het daarop neer in uitspraak 2020-294 die het Kifid heeft gedaan. Het Kifid is een soort rechtbank voor financiële dienstverleners. De uitspraak is in het uitsprakenregister op de website van het Kifid te vinden.

Uit de uitspraak blijkt dat deze verzekeraar er van alles aan heeft gedaan om de klant tegen te werken en smoezen heeft gebruikt om maar niet te hoeven uitkeren: het zou volgens de polisvoorwaarden geen ernstige aandoening zijn, de klant zou niet hebben willen meewerken. In de beoordeling van dit specifieke geval maakt het Kifid gehakt van de argumenten van Promovendum en concludeert: “dat Promovendum toerekenbaar is tekortgeschoten in de nakoming van zijn verbintenissen uit de verzekeringsovereenkomst.”

Op ons platform wordt regelmatig gewaarschuwd voor de praktijken van deze met goedkope tarieven schermende verzekeringsclub: Promovendum, National Academic en Academica. Laat u niet verleiden door de prijs, want goedkoop is duurkoop. U kunt beter elders het dubbele betalen dan dat u de helft voor niets betaalt omdat uw schade onterecht wordt afgewezen.

Alle drie de namen betreffen één kantoor (het C.A.K) wat verschillende petten op heeft. Hoewel zij doen voorkomen van wel, hebben ze geen officiële klachtenprocedure en degenen die de klachten behandelen zijn dezelfde personen als die de schade behandelen: een wassen neus dus. Schadebehandelaars zetten in voorkomende zaken de pet op die hen past, en de onderneming Schadehulpservice aan wie ze de schades zogenaamd hebben uitbesteed, valt ook onder hetzelfde CAK.

In het uitsprakenregister op de website van het Kifid (Promovendum via de zoekbalk) is te zien dat het overgrote deel van de uitspraken in het nadeel van Promovendum uitvalt. Dat is bij geen enkele verzekeraar zo!

Via de zoekbalk op deze website -zie rechts hiernaast- kunt u meer vinden over deze verzekeraar, die NIET is aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. U kunt als verzekerde daarom niet op de regelgeving terugvallen die wél voor alle andere verzekeraars geldt. De (hoog opgeleide) lezer is gewaarschuwd!


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts