Probleem met Yarden?
Als u problemen heeft met Yarden natura-uitvaartverzekering die u vóór 2007 heeft afgesloten, kunt u zich melden bij de Consumentenbond.
In 2007 wijzigde Yarden de voorwaarden van de naturapolis in een verzekering waarbij een vast bedrag wordt uitgekeerd. Dit leidde tot enorm veel commotie bij de verzekerden. Uiteindelijk konden verzekerden zelf kiezen of ze onder de oude of nieuwe voorwaarden verzekerd wilden blijven op aanbeveling van Kifid.
Aanleiding voor het alsnog instellen van het meldpunt door de Consumentenbond is het feit dat Yarden in mei 2014 door de kantonrechter in Maastricht in het ongelijk werd gesteld, omdat Yarden een nabestaande met de kosten van extra diensten bij een natura uitvaartverzekering belastte.
De verzekeraar zegt hier zelf over dat zij dit nooit tot een rechtszaak had moeten laten komen…..
De Consumentenbond kreeg in 2013 nog steeds meldingen binnen van consumenten, die de brief niet hadden ontvangen of werden gewezen op onderverzekering. De Consumentenbond wil nu weten of meer consumenten soortgelijke ervaringen hebben met Yarden.
U kunt ook rechtstreeks schrijven naar :yarden@consumentenbond.nl
Het bericht Probleem met Yarden? verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.