Probleem met Yarden?

1 september 2014

Als u problemen heeft met Yarden natura-uitvaartverzekering die u vóór 2007 heeft afgesloten, kunt u zich melden bij de Consumentenbond.

In 2007 wijzigde Yarden de voorwaarden van de naturapolis in een verzekering waarbij een vast bedrag wordt uitgekeerd. Dit leidde tot enorm veel commotie bij de verzekerden. Uiteindelijk konden verzekerden zelf kiezen of ze onder de oude of nieuwe voorwaarden verzekerd wilden blijven op aanbeveling van Kifid.

Aanleiding voor het alsnog instellen van het meldpunt door de Consumentenbond is het feit dat Yarden in mei 2014 door de kantonrechter in Maastricht in het ongelijk werd gesteld, omdat Yarden een nabestaande met de kosten van extra diensten bij een natura uitvaartverzekering belastte.

De verzekeraar zegt hier zelf over dat zij dit nooit tot een rechtszaak had moeten laten komen…..

De Consumentenbond kreeg in 2013 nog steeds meldingen binnen van consumenten, die de brief niet hadden ontvangen of werden gewezen op onderverzekering. De Consumentenbond wil nu weten of meer consumenten soortgelijke ervaringen hebben met Yarden.

U kunt ook rechtstreeks schrijven naar :yarden@consumentenbond.nl

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts