Opzienbarend bericht uit de verzekeringswereld, vandaag in het nieuws.
Banken en verzekeraars hebben de financiële ombudsman Wabeke ernstig tegengewerkt.
Op het RTL nieuws van maandag 30 mei 2011 was te lezen dat de secretaresse van de ombudsman mail en telefoontjes moest ‘filteren’.
Daarom is hij vorig jaar gefrustreerd opgestapt als Ombudsman bij het klachtenorgaan Kifid. Dat blijkt uit een brief die zijn voormalige secretaresse heeft geschreven aan het bestuur van Kifid. (Klachten Instituut Financiële Dienstverlening)
Volgens de secretaresse moest zij behalve het telefoonverkeer en de email ook de gewoone brieven die per post kwamen filteren. Aanbiedingen voor media-interviews voor Wabeke werden gescreend. Daarmee zou klachteninstituut Kifid willen voorkomen dat Wabeke uitspraken zou doen, die de financiele sector niet bevielen.
Overheidshanden
Het bestuur van het Kifid wordt gedomineerd door banken en verzekeraars. Wabeke heeft eerder al gepleit dat het klachtenorgaan eigenlijk in overheidshanden zou moeten vallen. Maar dat hebben de banken en verzekeraars tot nu toe weten tegen te houden
Noot van de webmaster: dit toont temeer aan hoe de verzekeringswereld in elkaar zit en onderstreept het bestaansrecht van Verzekeraarklachten.nl