NH1816 kapt met CED expertise

20 april 2017

Verzekeraar NH1816 stopt met het verlenen van expertiseopdrachten aan CED. Dit schrijft directeur Alex Verëll in een brief aan de Tuchtraad Financiële Dienstverlening van het Kifid.

De brief was een reactie op een klacht welke dit klachtenplatform bij de Tuchtraad had ingediend, dat verzekeraars gebruik maken van eigen loondienstexperts of van de diensten van CED-experts, terwijl CED eigendom is van de diverse verzekeraars. De expert maakt daarmee uit van dezelfde partij als de verzekeraar en van onpartijdigheid -of de schijn daarvan- is dan geen sprake meer.

Volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties -art. 3.4 B- mag er bij de werkzaamheden die een expert verricht, geen sprake zijn van partijdigheid of de schijn van belangenverstrengeling.

In de brief geeft Verëll wél toe dat NH1816 een belang in CED heeft, maar volgens hem komt daarmee de onafhankelijkheid niet in het gedrang en is de Gedragscode daarmee niet overtreden. Verëll benadrukte dat het besluit om met CED te stoppen ‘geheel los staat van de -naar de mening van NH1816- onterechte klacht’.

De Tuchtraad liet weten dat de schriftelijke fase van de klacht nu was afgerond.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts