Meldt uw schade altijd schriftelijk
U doet er zeer verstandig aan om vóór dat u de telefoon pakt, éérst de polisvoorwaarden te lezen en dan goed te lezen wat er staat bij de uitsluitingen: in welke situaties bepaalde gebeurtenissen niet gedekt zijn en welke goederen van de verzekering zijn uitgesloten. Als u de uitsluitingen en de situaties nauwkeurig hebt gelezen dan zult u zien dat er in veel situaties niet zelden een ‘grijs’ gebied is. Dan wordt het belangrijk hoe u de toedracht omschrijft, vaak gaat het daarbij om nuances! De schadecorrespondent van de verzekeraar is er op getraind door het het stellen van bepaalde vragen u -binnen dat grijze gebied- naar een situatie te praten die hem ‘duidelijkheid’ verschaft. Door zijn vragen zó te stellen kan hij u dingen laten zeggen dat de verzekering daarvoor geen dekking meer biedt. Soms kan het ook zo zijn dat u bepaalde dingen niet meer met 100% zekerheid kunt zeggen, bijvoorbeeld omdat u er niet bij was of omdat u daar nog niet naar had gekeken. Als u in zo’n situatie tijdens het telefoongesprek begint te aarzelen, kan de behandelaar door het stellen van een andere gerichte vraag u doen twijfelen. Het kan zelfs gebeuren dat u zich zelf tegenspreekt. Als dat gebeurt hoeft de verzekeraar niet meer uit te keren, immers bij een ‘tegenstrijdige’ verklaring verliest u elk recht op uitkering.
Meldt daarom uw schade bij voorkeur schriftelijk, dan heeft u tenminste de tijd om hett zorgvuldig te doen. U heeft daarmee tevens de tijd om eerst rustig de polisvoorwaarden te bestuderen en uw formulering in de brief eventueel daarop aan te passen. Dat kan veel teleurstelling (en geld) voorkomen. Heeft u een grote schade, meldt deze dan direkt op onze website. Wij schakelen dan Schadecoach.com in en zorgen dat u de hoogst mogelijke schadevergoeding ontvangt.
Het bericht Meldt uw schade altijd schriftelijk
verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.
U doet er zeer verstandig aan om vóór dat u de telefoon pakt, éérst de polisvoorwaarden te lezen en dan goed te lezen wat er staat bij de uitsluitingen: in welke situaties bepaalde gebeurtenissen niet gedekt zijn en welke goederen van de verzekering zijn uitgesloten. Als u de uitsluitingen en de situaties nauwkeurig hebt gelezen dan zult u zien dat er in veel situaties niet zelden een ‘grijs’ gebied is. Dan wordt het belangrijk hoe u de toedracht omschrijft, vaak gaat het daarbij om nuances! De schadecorrespondent van de verzekeraar is er op getraind door het het stellen van bepaalde vragen u -binnen dat grijze gebied- naar een situatie te praten die hem ‘duidelijkheid’ verschaft. Door zijn vragen zó te stellen kan hij u dingen laten zeggen dat de verzekering daarvoor geen dekking meer biedt. Soms kan het ook zo zijn dat u bepaalde dingen niet meer met 100% zekerheid kunt zeggen, bijvoorbeeld omdat u er niet bij was of omdat u daar nog niet naar had gekeken. Als u in zo’n situatie tijdens het telefoongesprek begint te aarzelen, kan de behandelaar door het stellen van een andere gerichte vraag u doen twijfelen. Het kan zelfs gebeuren dat u zich zelf tegenspreekt. Als dat gebeurt hoeft de verzekeraar niet meer uit te keren, immers bij een ‘tegenstrijdige’ verklaring verliest u elk recht op uitkering.
Meldt daarom uw schade bij voorkeur schriftelijk, dan heeft u tenminste de tijd om hett zorgvuldig te doen. U heeft daarmee tevens de tijd om eerst rustig de polisvoorwaarden te bestuderen en uw formulering in de brief eventueel daarop aan te passen. Dat kan veel teleurstelling (en geld) voorkomen. Heeft u een grote schade, meldt deze dan direkt op onze website. Wij schakelen dan Schadecoach.com in en zorgen dat u de hoogst mogelijke schadevergoeding ontvangt.
Het bericht Meldt uw schade altijd schriftelijk verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.