Letsel!

7 maart 2011

Onlangs is er een vernietigend rapport uitgekomen over de wijze waarop veel schadeverzekeraars omgaan met de ellende van de slachtoffers op het gebied van letselclaims. Er is, nota bene door verzekeraars zelf, een richtlijn opgesteld doch deze wordt aan alle kanten genegeerd.
En de verzekeraars zijn uiteraard bij het schrijven van de richtlijn wel zo slim geweest om geen sancties in deze richtlijn op te nemen. Tuurlijk niet. Je gaat niet straf voorschrijven als je van tevoren toch al wel weet dat dit een papieren tijger wordt. Natuurlijk wisten alle verzekeraars al van tevoren dat ze zich toch niet aan deze richtlijn zouden gaan houden. Ze hadden waarschijnlijk de excuses toen al klaar liggen.
Het is weer het zoveelste voorbeeld van holle frasen, mooie, maar totaal loze beloftes,  mooi weer spelen, net doen alsof je begaan met met de ellende waarin slachtoffers terecht komen enzovoort. Het zoveelste voorbeeld dat het alleen maar draait om zoveel mogelijk geld in eigen zak te houden ten koste van de gewone burger die totaal in elkaar gestort en murw geslagen ter aarde ligt.
En dan de reactie van de letselschaderaad. We gaan die verzekeraar van de lijst met goede verzekeraars afhalen. Fijn, maar daar heeft het slachtoffer helemaal niets aan. Die vraagt immers niet om schade door toedoen van een verzekerde van die afgevoerde verzekeraar?
De enige manier om verzekeraars te treffen is de portemonnee. Een veel effectievere sanctie zou zijn dat voor iedere maand dat de afhandeling langer duurt dan drie jaar een boeteverhoging op de schade komt van 50% van de uiteindelijke schade. En daarbovenop ook de rente over deze verhoging. Dus na 2 maanden verdubbelt simpelweg de uitkering. Bijvoorbeeld. En dit in de wet vastleggen. Niet aan de sector overlaten. Die zorgt te goed voor zichzelf.
Ook via VerzekeraarKlachten.nl kan een volledige begeleiding of een second opinion aangevraagd worden van uw letselclaim. Ga niet zelf knutselen. Heeft u nu een probleem of heeft u een onaangenaam gevoel over de huidige afhandeling van uw claim, ga dan naar het contactformulier en neem contact op met de redactie van VerzekeraarKlachten.nl.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts