Klantgericht alternatief voor partijdig Kifid

21 februari 2018

Vanaf 1 maart 2018 is er een klantgericht en snel werkend alternatief voor het Kifid. Het Kifid, wat door verzekeraars is opgericht, door hen wordt betaald en door hen in stand wordt gehouden, heeft zich in haar bestaan nimmer van de waas van partijdigheid en de schijn van belangenverstrengeling kunnen ontdoen, ondanks het feit dat verzekeraars er destijds hun best voor hebben gedaan het Kifid onder ministeriële verantwoordelijkheid te plaatsen.
Dit laatste was een schijnvertoning van de bovenste plank, want de verzekeraars mogen bij Tuchtraadklachten nota bene zelf een sanctie opleggen als zij dat nodig vinden.

Mensen die bij het Kifid werken zijn ook werkzaam in instituten die door verzekeraars worden gesponsord, dus afhankelijkheid is troef. Als je de verhoudingen goed beschouwt is het één grote kliek die elkaar de hand boven het hoofd houdt, geholpen door de zelfregulering die voor de branche geldt. Verzekeraars hebben er ook voor gezorgd dat er mensen uit de eigen gelederen nu als beleidsambtenaar op het ministerie werken, dus in feite is er geen onpartijdig toezicht meer op de branche, welke als -logisch- gevolg daarvan, steeds verder aan het verrotten is.

Vanaf de volgende maand is er dus de Ombudsman Schadeverzekeringen die als onafhankelijke stichting is opgericht om klachten van verzekerden te gaan behandelen. En onafhankelijk is dan écht onafhankelijk, niet zoals de schijnonafhankelijkheid waarmee verzekeringsexperts en het Kifid zich afficheren. Als Ombudsman treedt de heer Mr.Eric Horssius op, die ruime ervaring heeft in de wereld van schadeverzekeringen.

Wij verwelkomen dit nieuwe initiatief dan ook met open armen, nu uit onze klachtenpraktijk niet anders blijkt dat verzekeraars en hun expert vooral het eigen belang nastreven en pas in een veel later stadium, het belang van de klant.

Voorzover mogelijk zullen wij alle medewerking aan de Ombudsman Schadeverzekeringen verlenen om het belang van de klant centraal te stellen.

Wij wensen de heer Horssius alle succes en wijsheid om zich in het belang van de klant van zijn nieuwe uitdaging te kwijten!

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts