Is alles negatief in verzekeringsland?
Naar aanleiding van de op onze website gepubliceerde klachten hebben enkele zorgverzekeraars contact met ons opgenomen. Het gaat hierbij dan om de zogenaamde webcare afdelingen, deze speuren het internet af naar websites of fora en zoeken naar berichten waarin hun naam in negatieve zin wordt genoemd.
Deze verzekeraars (Ditzo, VGZ, Univé, Iza, Blue, IZZ, Zekur en Verzekeruzelf) hebben Verzekeraarklachten.nl verzocht om hen in het vervolg de gegevens van de ‘klager’ ter beschikking te stellen, zodat zij direct met de klager kunnen communiceren en het probleem uit de wereld kunnen helpen.
Dit lijkt ons een pragmatische benadering, omdat het probleem van de klant wordt opgelost en/of dat zijn vraag direct wordt beantwoord. Een initiatief wat navolging verdient!
In alle gevallen wordt Verzekeraarklachten.nl dan op de hoogte gesteld van de oplossing van het probleem. Is de aangereikte oplossing niet redelijk, dan zal dit de verzekeraar duidelijk worden gemaakt. Zonodig zal hierop door ons orgaan verdere actie op worden ondernomen.
In elk geval: het is dus niet alleen kommer en kwel in verzekeringsland, uit het bovenstaande blijkt dat verzekeraars zich ook van hun goede kanten laten zien!
Het bericht Is alles negatief in verzekeringsland? verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.