Aegon heeft de kluit belazerd

28 augustus 2014

Volgens de Geschillencommissie van het Kifid heft Aegon haar klanten bewust misleid en op het verkeerde been gezet. Dat staat in een Bindend Advies wat op 14 augustus is uitgesproken in een zaak waarin de klant het Bonusplan van Aegon had aangeschaft, een combinatie van beleggen, verzekeren en sparen. In het bindend advies staat dat een verzekeraar verplicht is de klant volledig en begrijpelijk te informeren over een beleggingsverzekering, maar Aegon heeft in deze zaak alleen de nadruk gelegd op het behalen van hoge rendementen en de klant ten onrechte niet gewezen op veel minder gunstige scenario’s. De klant zou de overeenkomst niet hebben gesloten als hij goed was geïnformeerd over het BonusPlan. Het is immers voor de hand liggend dat een klant bij de opbouw van zijn pensioen geen aanzienlijke beleggingsrisico’s wil lopen. Dat paste bovendien niet goed bij de aard van het BonusPlan, zoals de verzekeraar dat aan haar klanten verkocht. Tenslotte is het volgens de GC ook niet passend dat de ingelegde premies voor de aankoop van participaties in een beleggingsfonds worden gebruikt.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts