Aegon heeft de kluit belazerd
Volgens de Geschillencommissie van het Kifid heft Aegon haar klanten bewust misleid en op het verkeerde been gezet. Dat staat in een Bindend Advies wat op 14 augustus is uitgesproken in een zaak waarin de klant het Bonusplan van Aegon had aangeschaft, een combinatie van beleggen, verzekeren en sparen. In het bindend advies staat dat een verzekeraar verplicht is de klant volledig en begrijpelijk te informeren over een beleggingsverzekering, maar Aegon heeft in deze zaak alleen de nadruk gelegd op het behalen van hoge rendementen en de klant ten onrechte niet gewezen op veel minder gunstige scenario’s. De klant zou de overeenkomst niet hebben gesloten als hij goed was geïnformeerd over het BonusPlan. Het is immers voor de hand liggend dat een klant bij de opbouw van zijn pensioen geen aanzienlijke beleggingsrisico’s wil lopen. Dat paste bovendien niet goed bij de aard van het BonusPlan, zoals de verzekeraar dat aan haar klanten verkocht. Tenslotte is het volgens de GC ook niet passend dat de ingelegde premies voor de aankoop van participaties in een beleggingsfonds worden gebruikt.
Het bericht Aegon heeft de kluit belazerd verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.