In de kiem gesmoord: Achmea

9 november 2019

Uit de vele berichten en klachten over Achmea op deze website blijkt dat deze verzekeraar niet het klantbelang, maar het eigen belang centraal stelt. Dat deed zij ook in een zaak waarin de klant tot de rechter moest gaan om zijn gelijk te halen. De uitspraak van de rechter is hier te zien.

Het ging daarbij -zoals gewoonlijk- over de uitleg van de polisvoorwaarden, en Achmea legde die zó uit dat ze niet hoefde te betalen. Daarmee benadeelde Achmea haar verzekerde -inclusief de extra kosten- voor ruim € 125 mille!

De rechter volgde de uitleg van Achmea niet, als zou de verzekerde -een professionele zaden en bloembollenhandel- het hebben moeten snappen dat er een verschil zat in de opslag van bloembollen en die van zaden.

Het blijft jammer dat verzekeraars in hun advertenties zich als weldoeners voordoen, en bij een schade zich in de praktijk ontpoppen als de spreekwoordelijke wolf in schaapskleren. Op zo’n manier komt het vertrouwen in verzekeraars natuurlijk nooit terug.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts