Leugen en bedrog bij Nat.Ned.

25 juni 2017

Het Kifid had al eerder gezegd dat Nationale Nederlanden onjuist heeft gehandeld door het verzwijgen van eerste kosten bij een kleine 700.000 woekerpolissen.

Inmiddels heeft Nationale-Nederlanden ook het hoger beroep bij deze zaak verloren. De Commissie van Beroep heeft -net als de Geschillencommissie- geoordeeld dat de verzekeraar geen eerste kosten in rekening mocht brengen.

Wat Nationale Nederlanden -en andere verzekeraars die woekerpolissen hebben verkocht- gedaan heeft, is het in rekening brengen van kosten die niet zijn afgesproken bij aangaan van de polis. Dus: tijdens de looptijd ineens kosten in rekening brengen waarover vooraf niets was gezegd! Natuurlijk is dat niet toegestaan, in gewoon Hollands is dat immers diefstal!

Nationale Nederlanden is teleurgesteld over de uitspraak, het bedrijf “is van mening dat zij zich steeds heeft gehouden” aan de regels. De uitspraak van Kifid is volgens hen bovendien in strijd met een uitspraak van het Europese Hof.

Nationale Nederlanden is een zogenaamde Keurmerkverzekeraar. Een Keurmerkverzekeraar moet volgens de eisen van het Keurmerk ‘het belang van de klant centraal stellen’ en hij moet daarbij duidelijk, eerlijk en transparant zijn.

Wat de waarde van dit Keurmerk is mag de lezer beoordelen in relatie tot het het handelen van deze verzekeraar: De klant bestelen en als daartegen wordt geprotesteerd niet tot erkenning van de diefstal komen, maar nét zo lang blijven weigeren dat de klant bij het Kifid een procedure moet starten. En als Geschillencommissie oordeelt dat je dat NIET mocht doen, OPNIEUW daartegen hoger beroep aantekenen en als dan door de Centrale Raad van Beroep wordt gezegd dat de diefstal niet mocht, dan nóg niet toegeven dat je fout zit, maar suggereren dat het oordeel van het Kifid tegen de Europeesche regelgeving is en dat jij altijd volgens regels hebt gehandeld!

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts