Misleid door NH1816

31 oktober 2020

Mijn vriend wilde eventjes op mijn hond passen toen ik boodschappen moest doen. Vervelend genoeg werd het dier onwel en toen mijn vriend vanuit de keuken in de woonkamer terugkwam, had mijn hond op meerdere plaatsen op het bijna nieuwe tapijt kots achtergelaten. We hebben geprobeerd de vlekken eruit te krijgen maar dit lukt niet echt.


Ik meld dit aan mijn WA verzekering bij NH1816. Die houden meteen al de boot af: eerst zeggen ze dat mijn vriend dit bij zijn inboedelverzekering moet claimen. De FBTO wijst de claim schriftelijk af omdat mijn vriend hiervoor niet hiervoor verzekerd blijkt te zijn. Vervolgens kom ik weer terug bij mijn aansprakelijkheidsverzekering, NH1816. Wat schrijven ze: De hond van onze verzekerde heeft overgegeven op uw tapijt. U had het toezicht op de hond op het moment van de schade.


Nu u de zorg voor het dier heeft aanvaard, heeft u geaccepteerd dat het dier schade kan veroorzaken tijdens periodes dat de hond bij u in huis is en u de zorg van de hond heeft. Door de hond in huis te nemen heeft u alle lusten en lasten verbonden aan het verzorgen vande hond aanvaard. Onze verzekerde was niet ter plaatse en kon geen enkele invloed op de hele gang van zaken uitoefenen. De hond had derhalve niet achter gelaten dienen te worden op een plaats waar hij schade kon veroorzaken.


Wij zijn ons ervan bewust dat er een risico-aansprakelijkheid rust op de eigenaar/bezitter van een dier, maar de schadevergoedingsplicht komt te vervallen indien er sprake is van eigen schuld aan de zijde van degene die schade heeft geleden. Wij u dan ook meedelen dat wij in dit schadegeval geen uitkering kunnen verlenen.


Grote onzin natuurlijk, want ik heb er geen enkele schuld aan dat de hond moest overgeven, maar NH1816 vindt dus van wel. Ik voel me zwaar belazerd door een verzekeraar die er gewoon op los liegt, enkel om maar niet te hoeven uitkeren.


Want wat staat er in hun polisvoorwaarden? Wij vergoeden schade die ww huisdier veroorzaakt aan zaken van degene die op uw huisdier past. NH1816 belazert de boel waar je bij staat en het kan ze niet schelen wat er in hun polisvoorwaarden staat.  Je hoeft daar dus geen WA verzekering af te sluiten, want ze verzinnen van alles om onder betaling uit te komen. Walgelijk gewoon!


C.E.M. de Graaf


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts