Interpolis glashelder: eigen belang centraal en niet het klantbelang

31 mei 2022

Manipulatie van feiten om schade te kunnen afwijzen.

Ik heb een schade veroorzaakt, toen ik op een vlooienmarkt rondwandelde. Ik had daar een standplaats gehuurd, en tegen het eind van de markt wilde ik zelf ook even kijken of er iets van mijn gading te vinden was. Ik heb toen mijn plekje even gelaten voor wat het was, maar ik was amper weg toen een windvlaag ervoor zorgde dat een grote landkaart die aan mijn busje hing, tegen een andere auto aanwaaide. Het dak, een portier en de voorruit van die auto raakte beschadigd. Er waren diverse getuigen die dat hadden gezien.


Ik heb dus de schade op mijn aansprakelijkheidspolis bij Interpolis gemeld. Die stuurde me een brief dat ze geen schade vergoeden die is ontstaan tijdens werkzaamheden waarvoor u wordt betaald. Ik heb daartegen geprotesteerd, maar ze zeggen: je gaat maar naar de rechter of het Kifid.


Uiteraard heb ik de situatie goed uitgelegd en ook verteld dat de schade is ontstaan op een moment dat ik helemaal niet bezig was met betaalde werkzaamheden. Ik liep gewoon rond op de vlooienmarkt.


Maar niks hoor, ze houden vast aan een standpunt waarvan zelfs een leek kan aanvoelen dat het niet klopt. Als je bij Interpolis verzekerd bent, ben je dus gewaarschuwd. 


Ik ga dus nu wel over naar een verzekeraar die wél eerlijk met de feiten omgaat, want aan een verzekeraar die de boel flest heb je niks, dat is voor mij glashelder. 


Peter D. - Termunterzijl

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts