Woongarant veegt de vloer aan met eigen voorwaarden.

23 oktober 2012

We hebben in april lekkage gehad in de keuken, dat kwam bij onze vaatwasser weg. Helaas is de lekkage pas geconstateerd nadat we onze keukenvloer zagen boltrekken.

We hebben toen direct de vaatwasser laten repareren en contact opgenomen met onze inboedelverzekering Woongarant. Deze reageerden aanvankelijk positief en het zou waarschijnlijk wel verzekerd zijn;  we konden  in elk geval een offerte voor herstel insturen.

Dit hebben we gedaan, de vloer was helaas niet meer leverbaar. Echter de vloer was niet alleen in de keuken, maar wél over de gehele begane grond drempelloos -dus als één geheel- dóórgelegd. Vanzelfsprekend wil je de vloer in de zelfde staat terughebben, dus we hebben bij de winkel een soortgelijke laminaatvloer uitgekozen en een offerte opgestuurd. Daar stond natuurlijk niet die paar vierkante meter vloer op van de keuken, maar van de gehele vloer op de beg. grond.

Nadat er een expert was langs geweest wilde de verzekering slechts € 300,- van de € 2.235,- schade te vergoeden. We konden volgens hun ook wel met tegels de vloer in de keuken vervangen, het hoefde toch niet hetzelfde te zijn?  Het geld werd direct gestort, maar we zijn niet akkoord gegaan en hebben de hulp ingeroepen van deze website. Ik kreeg meteen te horen dat dit gewoon verzekerd zou moeten zijn.

Na minstens vijf keer over en weer schrijven en reageren hebben ze uiteindelijk toegegeven de schade toch te vergoeden. Je zou haast denken dat ze het erom doen, dat ze alsmaar blijven weigeren en kijken hoe lang je ermee doorgaat.

De afhandeling door Verzekeringsklachten is zeer goed verlopen,  het heeft me niets gekost en ik heb tenminste mijn vloer vergoed gekregen. Ik kan deze site iedereen aanraden die problemen heeft met zijn verzekering!

Sven K. te Ens

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts