Bedrog bij Vodafone (ACE)
Mijn mobiele telefoon is verzekerd via Vodafone, bij ACE verzekeringen. Helaas werd mijn mobiele telefoon -in een leslokaal- gestolen uit mijn tas die ik uit het zicht had gesteld. Ik was even uit het leslokaal weg, toen moet het gebeurd zijn. De rest van de inhoud van mijn tas is gelukkig -en wonderwel- niet gestolen.
Ik heb toen de de zaak bij Vodafone had geclaimd, waarbij ik de omstandigheden uitgebreid heb beschreven. Ik kreeg echter van Vodafone het vreemde antwoord terug dat de omstandigheden waaronder mijn telefoon was gestolen niet voldeden aan de voorwaarden die gelden voor een vergoeding bij schade.
Tijdens de diefstal was ik in het gebouw aanwezig en mijn tas stond onder mijn bureau, niet in het zicht. In de voorwaarden staat echter duidelijk dat er wél dekking bestaat als de apparatuur buiten zicht was en als ik mij in het gebouw zou bevinden waar de diefstal plaats had.
Ik heb toen Vodafone aangegeven dat der nota bene JUIST van die omstandigheden sprake was, maar Vodafone wenste de realiteit niet onder ogen te zien en bleef weigeren de claim te honoreren. Ze zagen op mijn klacht geen aanleiding hun standpunt te herzien, zo luidde het antwoord.
Ik heb toen de Schadecoach ingeschakeld, die eén enkele email naar Vodafone stuurde, waarna Vodafone toen ineens wél wilde betalen! Ik heb nu uiteraard kosten gemaakt, want omdat Vodafone bleef weigeren was ik genoodzaakt om de schadecoach in te schakelen.
Maar nu wil Vodafone de kosten van de Schadecoach weer niet betalen, dus zit ik nu dáár weer mee.
Ik vind het beneden peil dat Vodafone er alles aan doet om onder haar uitkeringsverplichtingen uit te komen, en dat tegen beter weten in! Pas als ze zien dat ze er niet onder uit kunnen komen gaan ze pas betalen. Op hun website staat ‘Vodafone thuis’: “ontdek wat je écht leuk vindt…… Dit dus niet!!
Gerrit Boer – Bant
Het bericht Bedrog bij Vodafone (ACE) verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.