VGZ laat klant opdraaien voor eigen fouten
Ik probeer al heel lange tijd bij VGZ geld terug te krijgen voor rekeningen van het CAK die ik heb voorgeschoten. Ik vond het erg lang duren en nam contact met ze op en toen kreeg ik te horen dat ze het niet in behandeling konden nemen omdat de ingestuurde stukken “niet leesbaar” zouden zijn, maar VGZ nam niet even de moeite om mij daarvan in kennis te stellen. Vreemd verhaal, maar a fin, ik heb alles opnieuw ingescand en wederom naar ze toegestuurd. Weer moest ik lang wachten en maar weer telefonisch contact opgenomen met VGZ. Nu blijkt dat ze het geld wel over hebben gemaakt, maar naar een verkeerd rekeningnummer, dat zeker niet door mij bij VGZ is opgegeven. VGZ geeft vervolgens aan dat zij hun fout pas kunnen corrigeren als er contact is geweest met de eigenaar van de rekening en zij het geld retour hebben. Daar ben ik het dus volstrekt niet mee eens, want dat betekent dat ik nog een 6 tot 8 weken moet wachten, terwijl de fout overduidelijk bij VGZ ligt. VGZ is ook geen armlastige onderneming en dient in mijn ogen mij gewoon het geld over te maken waar ik recht op heb en wel per direct. Het kan toch niet zo zijn dat ik als burger moet opdraaien voor fouten van mijn zorgverzekering?
M. den Breejen
Het bericht VGZ laat klant opdraaien voor eigen fouten verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.