VGZ laat klant opdraaien voor eigen fouten

7 juni 2016

Ik probeer al heel lange tijd bij VGZ geld terug te krijgen voor rekeningen van het CAK die ik heb voorgeschoten. Ik vond het erg lang duren en nam contact met ze op en toen kreeg ik te horen dat ze het niet in behandeling konden nemen omdat de ingestuurde stukken “niet leesbaar” zouden zijn, maar VGZ nam niet even de moeite om mij daarvan in kennis te stellen. Vreemd verhaal, maar a fin, ik heb alles opnieuw ingescand en wederom naar ze toegestuurd. Weer moest ik lang wachten en maar weer telefonisch contact opgenomen met VGZ. Nu blijkt dat ze het geld wel over hebben gemaakt, maar naar een verkeerd rekeningnummer, dat zeker niet door mij bij VGZ is opgegeven. VGZ geeft vervolgens aan dat zij hun fout pas kunnen corrigeren als er contact is geweest met de eigenaar van de rekening en zij het geld retour hebben. Daar ben ik het dus volstrekt niet mee eens, want dat betekent dat ik nog een 6 tot 8 weken moet wachten, terwijl de fout overduidelijk bij VGZ ligt. VGZ is ook geen armlastige onderneming en dient in mijn ogen mij gewoon het geld over te maken waar ik recht op heb en wel per direct. Het kan toch niet zo zijn dat ik als burger moet opdraaien voor fouten van mijn zorgverzekering?

M. den Breejen

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts