VGZ klantvriendelijk?
Bij het VGZ is het niet mogelijk rechtstreeks bij de betreffende afdeling via mail of telefoon afspraken te maken over betalingsregelingen. Dat kan allen via de website die voor ouderen (ik ben 70) niet te begrijpen is. In het verleden heb ik een betalingsregeling proberen te treffen via de post. Toen ik na 2 weken nog geen bericht had ontvangen heb ik telefonisch kontakt opgenomen met het centrale nummer (0900 8490)en dan zeggen ze de brief niet te hebben ontvangen (mogelijk want post nl heeft in onze omgeving nogal veel last van onbezorgde post gehad) dan stuur ik een kopie van de betreffende brief nog maar eens. Daarop krijg ik al heel snel bericht met de boodschap dat het verzoek nu te laat is en het bedrag ineens opvorderbaar. Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik een soort gelijk probleem (220€ van een minimum uitkering is een flinke hap) ik wil graag betalen maar in termijnen, alleen wil ik niet hetzelfde probleem als vorig keer en probeer dus te overleggen met de afdeling “Credit Management” om het probleem voor te zijn. Op het bovengenoemde telefoonnummer krijg ik een jonge man aan de lijn die mij niet bepaald vriendelijk benadert, maar dat terzijde. Hij kan mij geen mailadres en geen telefoonnummer van die afdeling geven ik moet maar via de website een verzoek indienen. Dit heb ik al geprobeerd maar ik kan er dus geen wijs uit worden. Moet ik nu deze brief tegen kosten van € 7,50 met handtekening voor ontvangst verzenden. Dat bedrag geef ik liever uit aan aflossing. Waarom gaat iedereen er toch van uit dat de PC voor ouderen gesneden koek is? Waarom kun je tegenwoordig niets meer persoonlijk regelen?
Naschrift webmaster: VGZ heeft zich deze kritiek ter harte genomen en na publicatie van dit bericht contact opgenomen met de persoon in bovengenoemde kwestie. Probleem is tot beider tevredenheid opgelost; hulde!
Het bericht VGZ klantvriendelijk? verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.