Spoor (én dossiers) bijster
Vanwege opname in een kliniek hebben wij voor onze zoon hoge reiskosten moeten maken. In november 2013 heb ik een aanvraag hiervoor met afspraakkaarten en behandeldata opgestuurd naar het VGZ. Omdat ik niks daarop hoorde heb ik maar eens gebeld. Reactie van VGZ: niks ontvangen.
Medio December heb ik via de toen nog opengestelde VGZ-servicewinkel opnieuw alles opgestuurd en voor de zekerheid heb ik het ook meteen maar gefaxt. Reactie VGZ: Nooit ontvangen !
Begin januari 2014 kreeg ik tot twee keer toe een vage brief van VGZ dat er aanvullende info moest komen. Dat was er al lang, want dat had ik allemaal gestuurd! Middels de VGZ-servicewinkel wéér alles gefaxt en per interne post opgestuurd.
Reactie VGZ: Nooit ontvangen. Je moet toch maar lef hebben!
Dan maar eens tappen uit een ander vaatje en na vele (!) telefoontjes eindelijk verbinding met de afdeling klachtbehandeling. Ineens blijkt dat de toestemming in feite al was verleend, reeds verleend maar ze moesten de afspraakkaarten nog hebben. Voor de zoveelste keer alles ingescand en wie schetst mijn verbazing, het is aangekomen.
Gezien de vele klachten over deze verzekeraar blijken bovengenoemde escapades van het VGZ niet op zich zelf te staan.
Mijn advies: Bij problemen direct vragen naar de afdeling klachtbehandeling en een dikke brief via de Directie. Helaas is dat het enige wat daar schijnt te werken.
Natuurlijk is het een schande dat ze bij VGZ alleen dáár gevoelig voor lijken te zijn.
F.J. Tenge
Het bericht Spoor (én dossiers) bijster verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.