Valkuilen bij Achmea

20 mei 2014

Tijdens onze vakantie vorig jaar ben per ongeluk met de caravan door een flinke kuil in het wegdek gereden, waarna er een scheur in het plaatwerk -schuin boven de deuropening- is ontstaan. Mijn (Home-car) caravan is negen jaar oud en ik heb er nooit echte problemen mee gehad.

De dealer zei dat bij zulk van buiten af komend (grof) geweld de caravan enigszins tordeert, waardoor de schade in zo’n geval op de zwakste plek gaat zitten. En boven de deuropening zit nu eenmaal het minste ‘vlees’. Juist om die reden zijn alle caravans op die plek verstevigd, maar op enig moment is de grens natuurlijk een keer bereikt.

Toen ik de schade telefonisch bij Centraal Beheer meldde werd er direct gezegd dat de schade verzekerd was, het was een van buitenaf komend onheil en dat valt onder de dekking.

Toen we verder niks meer hoorden hebben we de zaak schriftelijk aangekaart, en toen werd ineens gezegd dat het een “eigen gebrek” van de caravan was en dat eigen gebrek van dekking was uitgesloten.

Wij lezen vervolgens de polisvoorwaarden van Centraal Beheer en citeren: “Gedekt is verlies of beschadiging van de caravan en/of inventaris, mits de inventaris is meeverzekerd, indien de schade is veroorzaakt door een eigen gebrek, constructie- of materiaalfout van het verzekerde object”.

Uiteraard hebben we Centraal Beheer hiermee geconfronteerd maar ze gingen er inhoudelijk niet op in. Ze schreven alleen dat ik maar naar de rechter moest gaan als ik het er niet mee eens was.

De mensen die overwegen om hun caravan bij Centraal Beheer te verzekeren zijn nu maar even gewaarschuwd..

“Even Apeldoorn bellen” lijkt in het begin leuk, ze geven je (valse) hoop,  maar als het op uitkeren aankomt draait Centraal Beheer op alle fronten!

Ik heb een verzekering om me te dekken tegen onheilen, niet om mijn verzekeraar voor de rechter te moeten dagen!

M. J. K. te Vaassen

 

 

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts