Univé heeft bril nodig

12 september 2016

Mijn dochter en schoonzoon waren bij mij op bezoek om te helpen in de tuin. Tijdens deze werkzaamheden heeft mijn dochter haar bril voor 2 tellen afgedaan en op een als stoel fungerende afgezaagde boomstronk neergelegd. Toen ik kort daarop wilde uitrusten ben ik op de boomstronk-stoel gaan zitten en het was me niet opgevallen dat daar de bril van mijn dochter nog op lag. Nu zijn de 2 pootjes van haar bril afgebroken en dit kan niet gerepareerd worden.

Ik wil dit claimen op mijn aansprakelijkheidsverzekering bij Univé, maar die stuurt me een brief met complete onzin, enkel om maar niet te hoeven betalen. Univé schrijft: “Ik vind het vervelend dat u dit is overkomen, maar helaas kan ik niet tot vergoeding van deze schade overgaan. Graag leg ik u uit waarom. U bent niet aansprakelijk voor de schade aan de bril. De bril was namelijk door uw dochter op een plaats neergelegd waar u deze niet hoeft te verwachten. Ik kan mij goed voorstellen dat u zich verantwoordelijk voelt, maar u bent niet aansprakelijk”.

Ik heb inmiddels juridisch advies ingewonnen, maar het Burgerlijk Wetboek zegt in 6:162 gewoon dat je aansprakelijk bent als je schade aan andermans spullen toebrengt, want dat is een onrechtmatige daad.

Maar Univé verkoopt smoezen om niet te hoeven betalen en dát is ook een onrechtmatige daad. Ze hebben bij Univé absoluut een bril nodig, dan kunnen ze eens beginnen om de wet goed te lezen!

Jolanda de Boer – Spier

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts