Unigarant negeert eigen polisvoorwaarden

18 november 2018

Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij Unigarant afgesloten en onlangs wilde ik naar de USA, dus ik heb diverse online reserveringen gemaakt. Helaas weigerde men mij mijn visum, dat was voor mij natuurlijk geen lolletje; nou moest ik alles annuleren. Bij Unigarant de claim ingediend, maar die wilde de kosten van mijn visa niet vergoeden. Ze stuurden me een brief waarin stond: Wij vergoeden uw schade niet “omdat de waarschijnlijke reden dat u geen visum heeft ontvangen is gelegen in het feit dat u in Iran op vakantie bent geweest”. Ik moest Unigarant maar aantonen dat het om een gedekte gebeurtenis ging, dan zouden ze mijn claim nogmaals beoordelen.

Een vreemde manier om een schade af te wijzen, want in de polisvoorwaarden is deze situatie natuurlijk niet zo beschreven. Bovendien is “waarschijnlijk” nog niet bewezen en vervolgens is het niet aan mij om iets te bewijzen. Als een verzekeraar een reden aanvoert om af te wijzen, dan ligt de bewijslast daarvoor bij de verzekeraar, niet bij mij!

Gelukkig heb ik de Schadecoach ingeschakeld en die heeft dit even keurig aan Unigarant voorgehouden: je moet betalen en geen onzin verkopen! Wat dacht je: binnen een week kreeg ik een brief van Unigarant waarin stond dat de vergoeding was toegekend!
Maar wat Schadecoach óók geschreven had was dat de uitkering naar hén moest worden overgemaakt, ik had die aan Schadecoach gecedeerd. Kennelijk kunnen ze slecht lezen bij Unigarant, want ze hebben nu de uitkering rechtstreeks naar mij overgemaakt. Ze lezen dus én hun eigen voorwaarden niet én de correspondentie niet!

Onbetrouwbaar en onprofessioneel, ik heb er geen andere woorden voor.

B. Whien – Zevenaar

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts