Unigarant negeert eigen polisvoorwaarden
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij Unigarant afgesloten en onlangs wilde ik naar de USA, dus ik heb diverse online reserveringen gemaakt. Helaas weigerde men mij mijn visum, dat was voor mij natuurlijk geen lolletje; nou moest ik alles annuleren. Bij Unigarant de claim ingediend, maar die wilde de kosten van mijn visa niet vergoeden. Ze stuurden me een brief waarin stond: Wij vergoeden uw schade niet “omdat de waarschijnlijke reden dat u geen visum heeft ontvangen is gelegen in het feit dat u in Iran op vakantie bent geweest”. Ik moest Unigarant maar aantonen dat het om een gedekte gebeurtenis ging, dan zouden ze mijn claim nogmaals beoordelen.
Een vreemde manier om een schade af te wijzen, want in de polisvoorwaarden is deze situatie natuurlijk niet zo beschreven. Bovendien is “waarschijnlijk” nog niet bewezen en vervolgens is het niet aan mij om iets te bewijzen. Als een verzekeraar een reden aanvoert om af te wijzen, dan ligt de bewijslast daarvoor bij de verzekeraar, niet bij mij!
Gelukkig heb ik de Schadecoach ingeschakeld en die heeft dit even keurig aan Unigarant voorgehouden: je moet betalen en geen onzin verkopen! Wat dacht je: binnen een week kreeg ik een brief van Unigarant waarin stond dat de vergoeding was toegekend!
Maar wat Schadecoach óók geschreven had was dat de uitkering naar hén moest worden overgemaakt, ik had die aan Schadecoach gecedeerd. Kennelijk kunnen ze slecht lezen bij Unigarant, want ze hebben nu de uitkering rechtstreeks naar mij overgemaakt. Ze lezen dus én hun eigen voorwaarden niet én de correspondentie niet!
Onbetrouwbaar en onprofessioneel, ik heb er geen andere woorden voor.
B. Whien – Zevenaar
Het bericht Unigarant negeert eigen polisvoorwaarden verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.