unigarant en vidi expertise kunnen er wat van

1 augustus 2011

In april is er ingebroken in onze camper. Gedeelte van de gestolen inventaris is door de camper verzekering vergoed.

Andere gestolen goederen werden geclaimd via de reisverzekering van Unigarant. Na enige tijd werd ik gebeld door een schade expert van Vidi Expertise uit Eibergen. Aangezien wij het telefonisch niet met elkaar eens werden kwam er op een gegeven moment een schade expert van Vidi expertise bij mij thuis.Na een gesprek van anderhalf uur eiste deze heer dat ik een door hem met de hand geschreven 6 pagina’s tellend gespreksverslag tekende. Dit weigerde ik omdat er naderhand allerlei wijzigingen in kunnen worden aangebracht. Feit is namelijk dat expert steeds probeerde mijn woorden te verdraaien. Gehele gesprek werd door mij op de band opgenomen. Expert weigerde een geprint verslag te leveren opdat ik dat kan ondertekenen.Weigerde mij ook kopieën van zijn verslag te laten maken.Probeerde mij te chanteren door te zeggen dat de schade nu niet uitgekeerd zal worden.

Heb hem toen gevraagd wat de klachtenprocedure bij zijn bedrijf was, ook dit weigerde hij mij mede te delen.Uiteindelijk bij de directie van Vidi Expertise klacht ingediend en verzocht om geprint verslag. Klacht werd, zonder gegronde redenen, afgewezen en ik werd bedreigd met allerlei sancties omdat ik een en ander op internet had gezet..Quote:”(…U zult begrijpen dat dit voor ons onaanvaardbaar is en wij stellen u dan ook aansprakelijk voor gevolgschade,waaronder expliciet imagoschade,omzetderving en alle bijkomende kosten, maar ook alle niet genoemde vormen van gevolgschade.Wij behouden os het recht alle schade en kosten op u te verhalen…..)”einde quote

Nu klacht bij Unigarant ingediend en gesteld dat zij Vidi expertise hebben ingehuurd en ik nog steeds bereid ben een geprint gespreksverslag te ondertekenen.

Unigarant verschuilt zich achter Vidi expertise en heeft nog steeds geen definitieve beslissing genomen( zo’n dikke 2 maanden na invullen schade formulier). En waar gaat het om? Een bedrag van ongeveer 135 euro….(na aftrek eigen risico)

Nu verkeer ik in de luxe positie dat ik kan denken: “Dan maar geen schade uitkering”.Ik vrees echter dat veel mensen zich laten chanteren en dus dit zeer fraude gevoelige proces verbaal tekenen.

 

Paul van Beets

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts