eenvoudig en transparant afwijzen bij Taf

25 oktober 2013

Ik  heb in 2010 een inkomensverzekering bij TAF afgesloten en ik ben arbeidsongeschikt geraakt nadat ik aan mijn hart ben geopereerd.

Ik heb dit vervolgens eind februari 2013 bij TAF gemeld en ik dacht dat ik dan wel direct een uitkering van hen zou krijgen, maar het tegendeel is gebleken. Taf heeft vanaf het moment dat ik het voor het eerst bij hun meldde, er alles aan gedaan om de boel te vertragen. Ik heb maandenlang niet anders moeten doen dan met hen te corresponderen over medische machtigingen. Ze wilden namelijk mijn hele medische doopceel lichten om maar iets te kunnen vinden waarop ze zouden kunnen zeggen dat ik iets verzwegen zou hebben. In dat geval zouden ze immers niets uit hoeven te keren. Het hele gedoe heeft zegge en schrijven vier maanden moeten duren en pas op 13 augustus kwam TAF eindelijk over de brug met een gedeeltelijke betaling. Dat was pas nadat ik Schadecoach in de arm had genomen. Ik had allang geen vertrouwen meer in een goede afloop en als ik Schadecoach niet had gehad weet ik zeker dat TAF wel met een of andere smoes was gekomen om niet te hoeven uitbetalen. Daar was hun hele optreden naar!

Nu moeten ze overigens nóg een deel betalen en ook dáárvoor heb ik de Schadecoach nodig. Met een privé persoon die niet ter zake kundig is veegt een verzekering immers de vloer aan.

Nu komt TAF met het argument dat ik, omdat ik van jongs af aan een hartruisje had, dat had moeten opgeven bij het aanvragen van de polis. Want dat ik nu aan mijn hart ben geopereerd en dus arbeidsongeschikt ben heeft volgens hen te maken met dat hartruisje. Zo ongeveer in de trant van: als je ooit een fles hoestdrank hebt gekocht ben je eigenlijk altijd al bronchitispatient geweest. Als leek kun je al bedenken dat dit grote onzin is, ik heb nota bene in mijn hele leven nooit klachten met mijn hart gehad.  Heel veel mensen hebben een hartruisje, de één wat meer, de ander minder. Maar dat grijpt TAF nu aan om niet te hoeven uit te keren. Gelukkig heeft het Kifid in soortgelijke zaken in het voordeel van de verzekerde geoordeeld, dus TAF kan zijn borst nat maken.

In haar logo zegt TAF dat ze eenvoudig en transparant is. Om verzekerden binnen te halen staat de deur wagenwijd open en hoeven ze niets speciaals van je te weten, maar als je ooit iets wil claimen zoeken ze alle spijkers op laag water bij elkaar om niet te hoeven betalen.

Mensen: wees gewaarschuwd voor deze maatschappij, als je je nog ergens anders kunt verzekeren kun je dát beter doen, want het is een verzekeraar van niks!

J.Vrieling Veenwouden

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts