Spoort voor geen kilometer.

3 december 2013

Ik heb een autopolis afgesloten bij De Kilometerverzekering. Daarbij werd via de website tot twee maal toe bevestigd dat accessoires meeverzekerd waren. Ik dacht dus dat alles in orde was en dat ik compleet verzekerd was. Nu was mijn navigatiesysteem onlangs uit de auto gestolen en ik heb dit dus geclaimd bij mijn verzekeraar. Toen bleek ineens dat de accessoires toch niet meeverzekerd waren, daarvan stond ineens niets meer op de polis vermeld. Ik vind dat heel merkwaardig: tot twee maal toe werd het me eerst op de website gezegd dat accessoires waren meeverzekerd, maar op de polis stond daar niks over beschreven.

De Kilometerverzekering wilde eerst niet uitkeren, ze verwezen naar de polis, en daar stond dus inderdaad niks op. Dat was me niet meteen opgevallen. Ik ben toen tegen de afwijzing in verweer gegaan, maar het hielp niks. Er zijn daarna nog wel vier of vijf e-mails over en weer gegaan, en uiteindelijk wilden ze dan de navigatie onder coulance vergoeden. Je gelooft het niet, maar de e-mails van de schadebehandelaar stond werkelijk vol met taal- en spelfouten. Zou dat tekenend zijn voor de manier waarop De Kilometerverzekering met hun klanten omgaat? Slordig en niet ter zake kundig? En uiteindelijk dan tóch maar toewijzen als ze er niet onderuit kunnen?

Marinus

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts