SOM verzekeringen houdt zich niet aan eigen toezeggingen

31 december 2015

Ik heb al mijn verzekeringen bij SOM verzekeringen lopen; dat zijn de S amenwerkende O nderlinge verzekerings M aatschappijen. In 2013 ben ik nog thuis bezocht door een medewerker die mij toen een zeer uitgebreid pakket heeft verkocht.
Op hun website staat heel schijnheilig dat bij hen het belang van de klant voorop staat, maar daar houden ze zich totaal niet aan. Sterker nog: ze houden zich niet eens aan hun eigen toezeggingen die ze zwart op wit hebben geschreven!
Ik heb de laatste jaren de pech gehad dat ik door anderen ben aangereden, de schuld lag dus bij de andere bestuurders. Uiteraard heb ik mijn verzekeraar om mij daarin bij te staan. Ik heb ook een keer een reisschade geclaimd, maar omdat ik de SOM niet verder op kosten wilde jagen ben ik er niet mee doorgegaan en heb ik de claim maar laten zitten. Een andere schade wat wél mijn schuld was heb ik óók niet willen doorzetten, omdat dat gewoon mijn eigen stommiteit was.
Krijg ik een brief van de SOM, dat ze bij een volgende schade mijn verzekering KUNNEN wijzigen, of premie kunnen verhogen en me zelfs kunnen royeren.
Ik heb dus ná de ontvangst van hun brief geen enkele schade geclaimd, maar ineens krijg ik een brief van ze dat ze me uit alle verzekeringen gooien. Dus niet, wat ze aankondigden, een aangepaste dekking of premie, maar hup, ineens eruit gegooid.
Ik heb gelukkig zwart op wit dat ze hun eigen toezeggingen niet zijn nagekomen en gelukkig was ik zo slim om nu nog van hun eigen rechtsbijstandsverzekering gebruik te maken, want die zou de eerste januari ook geroyeerd worden. Ik zou anders geen kant op hebben gekund!
Ik heb ertegen geprotesteerd dat ze zich totaal niet aan hun eigen afspraken houden, maar ze zeggen gewoon dat ik maar naar de rechter moet gaan. Wat een boevenbende is het daar bij SOM!!
Een autoverzekering is een verplichte verzekering, dus ik ben nu gedwongen een veel hoger tarief te gaan betalen omdat ze tegen hun hun eigen toezeggingen in en zonder dat ik verder een schade heb geclaimd, me hebben geroyeerd.
Het belang van de klant staat voorop schrijven ze, maar de praktijk is bij SOM anders. Mensen, pas op voor deze nep verzekeraar! Zelfs als ze zelf geen schade lijden maar ze vinden dat ze teveel werk aan je hebben, dan lappen ze hun eigen woorden aan hun laars! Die zijn met mij nog niet klaar!

Edith Riemersma – Middelie

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts