Slechte service Ohra

30 september 2015

Schade aan mijn auto ontstaan en de dader is doorgereden. Doorgegeven aan OHRA, foto’s, 2 getuigenverklaringen, proces verbaal, schadeformulier ingevuld en ondertekend etc.

OHRA heeft het dossier naar het Waarborgfonds gestuurd, na een aantal weken wachten en een aantal telefoontjes was de uiteindelijke uitspraak van het Waarborgfonds is dat deze niet uitbetalen om de volgende redenen:

De getuigen hebben wel gezien dat de auto is achtergelaten zonder schade, alleen de getuigen hebben de schade niet gezien op het moment toen ik ben weg gereden.
Er ontbreekt een volledig ingevuld en ondertekend schadeformulier.

Je zou toch zeggen dat OHRA mij had moeten informeren over de onvolledige getuigenis van de getuigen, aangezien ik niet de voorwaarden ken.  Plus dat OHRA volgens het Waarborgfonds het schadeformulier niet heeft doorgestuurd.

Na telefonisch contact te hebben gehad met OHRA werd mij verteld dat hier niks meer aan gedaan kan worden en dat OHRA het schadeformulier wel heeft doorgestuurd.
Op mijn opmerking dat OHRA het dossier beter had moeten controleren, kreeg ik het antwoord: gaat u nou de schuld bij OHRA neerleggen…. OHRA is in dit geval toch diegene die alles zou controleren en hier een aantal weken de tijd voor heeft gehad!
Heb tegen Ohra gezegd dat ik mijn autoverzekering dan wil beëindigen, hier kreeg ik het antwoord op: als u hierdoor uw autoverzekering wilt beëindigen dan moet u dat maar doen! Klaarblijkelijk heeft OHRA genoeg klanten.

Dus: roep er altijd iemand bij als je je auto parkeert om te controleren dat je auto zonder schade is geparkeerd, en roep er altijd iemand bij alvorens je vertrekt met je auto om te controleren of je auto nog wel heel is of in dit geval er schade aan is, dit met het oog op de belachelijke voorwaarden die het Waarborgfonds stelt zodat ze de schade niet hoeven uit te betalen.

Als je allrisk verzekerd bent kun je niet zelf het waarborgfonds inschakelen dat doet de verzekering dan.  Daar ben je dan ruim 6 jaar allrisk voor verzekerd en heb je een rechtsbijstandsverzekering verkeer voor afgesloten, OHRA bedankt voor niks!

 

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts