schandalige vertoning bij ASR

24 juni 2019

Ik heb sinds september 2017 een waterschade bij ASR lopen en nog steeds is de zaak niet afgewikkeld. De expert die ze sturen is in loondienst bij ASR, dus van een onafhankelijke en onpartijdige vaststelling van de schade is natuurlijk helemaal geen sprake meer. De expert heeft de eerste keer toen hij kwam nauwelijks goed naar de zaken gekeken en was zó weer vertrokken. Toen ik een contra expert nam werd op berichten niet meer gereageerd, zaken werden getraineerd en er werden suggesties gebruikt om maar minder schade te hoeven uitkeren. Je bent écht ver van huis als je met deze boeven zaken moet doen! 

Aanvankelijk werd er schriftelijk toegezegd dat ze het door hen vastgestelde schadebedrag van zes mille zouden betalen, maar enkele mails later werd dat weer teruggedraaid. Toen mijn contraexpert daartegen protesteerde werd er na wéér eindeloos dralen, uiteindelijk betaald. Dat alleen al heeft drie maanden geduurd!

Uiteindelijk moest het tot arbitrage komen, maar daarbij hield de ASR-expert zich niet aan de regels en werd er achter de rug van mijn contra-expert contact opgenomen met de arbiter. Door een verschrijving van de secretaresse van het kantoor waar de arbiter werkte kwam mijn contra expert daar achter, en toen de arbiter daarop door mijn contra-expert werd gewezen voelde hij nattigheid en deelde mee de opdracht niet te accepteren.

Toen moest er noodgedwongen een andere arbiter worden benoemd, en dán valt het op dat ASR totaal niet het belang van de klant voor ogen heeft, maar vooral het eigen belang. De door mij voorgedragen arbiters, contra experts die uitsluitend voor consumenten werken, werden stuk voor stuk afgeserveerd. Op voorstellen werd heel traag gereageerd en uiteindelijk moest de rechter er aan te pas komen om een arbiter aan te wijzen. Dat heeft opnieuw maanden geduurd, maar bij ASR zitten ze nergens mee. Toen die arbiter de schade had vastgesteld bleek wel hoe ik door de expert ASR was bedrogen: in zijn optiek was de schade € 6199 maar de arbiter oordeelde dat de schade 24.593 was!! 

Als ik dus op de eerlijkheid van de “expert” van ASR was afgegaan, zou mij dus een oor aangenaaid zijn voor € 18.393!!  Uiteindelijk zijn die 18 mille eind maart 2019 aan mij betaald, dus na anderhalf jaar traineren, bakkeleien en manipulatie door ASR. Dit is toch walgelijk?

Maar nóg zijn we er niet, want ik heb de contra expert uiteraard gewoon moeten betalen en die kosten moet ASR ook vergoeden. Ze waren tijdens de schadedatum keurmerk verzekeraar (nu niet meer), en daarom waren ze volgens de Norm 8 van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren verplicht om mij vooraf te melden als er expertisekosten voor eigen rekening komen als ik een contra expert inschakel. Doen ze dat niet, dan behoren ze alle kosten te vergoeden. Je raadt het al, ze hebben nooit iets over expertisekosten gezegd. En het bewijst ook wel dat zo’n zogenaamd Keurmerk geen fluit inhoudt.

Ik heb ondertussen allang deze kosten betaald maar ASR reageert niet meer op mijn berichten. Nu heb ik daarvoor mijn rechtsbijstandverzekeraar moeten inschakelen, maar ook dáár reageren ze niet op. Pas toen er met een dagvaarding werd gedreigd kwam er ineens een reactie, dat ze de zaak aan hun advocaat hadden gegeven. Dus eerst naar de rechter om de schade te kunnen laten vaststellen, en nu opnieuw naar de rechter om de expertisekosten vergoed te krijgen!  

Mensen, blijf ver weg van deze boevenbende, in hun brieven hebben ze het over het belang van de verzekerde en dat ze het allemaal keurig willen afwikkelen, maar uit de feiten blijkt wel dat het ordinaire oplichters zijn die er niet voor terugdeinzen om, als je niet alles van hun schijnheilige experts voor zoete koek aanneemt, je zó maar een paar jaar aan het lijntje te houden. Voor dik 18 mille zou ik bij ASR het schip in zijn gegaan als ik geen goede Schadecoach had gehad!

Henk v B.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts